Το παγκόσμιο όραμα της Toyota "Mobility for All" έχει ως στόχο μέσω της πολυτεχνολογικής προσέγγισής της να μην αφήσει "κανέναν πίσω", παρέχοντας στους πελάτες προσβάσιμες λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών τους. Η Toyota Motor Europe χρησιμοποιεί μία πολυτεχνολογική στρατηγική και ηγείται της μετάβασης στην ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040.
Στην εκδήλωση της Toyota Motor Europe (TME) 2023 Kenshiki την περασμένη εβδομάδα, μια ομάδα στελεχών από την Ευρωπη και τον υπόλοιπο κόσμο παρουσίασε τα πιο πρόσφατα εξηλεκτρισμένα προϊόντα και τεχνολογίες της εταιρείας.
Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή διοργάνωση, παρουσία περισσότερων από 300 εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, εστίασε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα, τα οποία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Η αρχή της Toyota για κινητικότητα για όλους, “Mobility for All”, και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και σε όλο τον κόσμο έως το 2050 καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρειας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Μιλώντας στο Kenshiki, ο Simon Humphries, Chief Branding Officer, Head of Design, Toyota Motor Corporation, έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τη φιλοσοφία της εταιρείας: «Για εμάς, η κινητικότητα σημαίνει στην πραγματικότητα ελευθερία. Με την ελευθερία έρχεται η ευκαιρία και στην Toyota πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που παρέχει η κινητικότητα, όπου κι αν ζουν, σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκονται και να μην μένει κανένας εκτός».
Η πολυτεχνολογική στρατηγική της Toyota επιβεβαιώνει αυτό το σκεπτικό, με τις λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών να σχεδιάζονται για να καλύψουν συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες, δηλαδή προϊόντα που ικανοποιούν τη ζήτηση των πελατών ή είναι σχετικά με την τοπική τους υποδομή, ενώ παράλληλα παραμένουν προσβάσιμα, ώστε κανείς να μην μένει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
Ο κ. Humphries παρουσίασε διάφορα πρωτότυπα μοντέλα που θα ηγηθούν της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Lexus και της Toyota.
Εξήγησε ότι η νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική σχεδιασμού που συνδυάζει την κατασκευή του πλαισίου με τη βοήθεια γιγαντιαίων μηχανών χύτευσης (gigacast), την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων και το νέο λειτουργικό σύστημα Arene, επιτρέπει ελευθερία στον σχεδιασμό που αναβαθμίζει ολόκληρη την εμπειρία χρήστη.
Η συναρπαστική σειρά των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus που παρουσιάστηκαν στο Kenshiki πρόκειται να εμφανιστούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα επόμενα χρόνια - συμπεριλαμβανομένων των Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept και Toyota Urban SUV concept.
Η Toyota ανακοίνωσε πέρσι ότι στοχεύει να πετύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040.
Μέχρι το 2026, η Toyota θα προσφέρει περίπου 15 διαφορετικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, από επιβατικά έως ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, και το ευρωπαϊκό μίγμα BEV της Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το 20% υπερβαίνοντας τα 250.000 οχήματα ετησίως.
Αναφερόμενος στο υδρογόνο, ο κ. Nakata εξήγησε ότι η Toyota διατηρεί την πεποίθησή της για τον μοναδικό του ρόλο και τη συμβολή στην απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών μεταφορών με τη δυναμική των αυξανόμενων υποδομών και διαθεσιμότητας του πράσινου υδρογόνου.
Η στρατηγική της Toyota για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας. Στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, η εταιρεία προσφέρει το Mirai και το Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Στον εμπορικό τομέα, το Hydrogen Factory Europe της TME ενσωματώνει την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, σκάφη - και pick up οχήματα, όπως καταδεικνύει το πρωτότυπο Hilux κυψελών καυσίμου υδρογόνου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki.
Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η Toyota λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026.