Έχουμε και λέμε λοιπόν, συγκεκριμένα, στο χρονικό διάστημα από 1 ως 30 Noεμβρίου του 2023 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 10.454 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 8.070 του αντίστοιχου μήνα του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε άνοδο, της τάξης του 29,5%.
Πάντα με βάση τα στατιστικά στοιχεία, το ενδεκάμηνο της τρέχουσας χρονιάς παρουσιάζεται αυξημένο κατά 27,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος έτους (Ιανουάριος- Νοέμβριος 2023: 126.246 μονάδες, Ιανουάριος-Νοέμβριος 2022: 98.797 μονάδες).
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 η κατηγορία των supermini κατέχει την πρωτιά, δεν είναι τυχαία εδώ και πολλά χρόνια η πιο εμπορική στην Ελλάδα. Το B-Segment λοιπόν, διεύρυνε το μερίδιό του επί του συνόλου της αγοράς (που είναι 52,1%) σε ποσοστό 2,7%. Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων (C), της οποίας το συνολικό μερίδιο μειώθηκε κατά 3,5%.
Σε ότι αφορά τώρα στο είδος του καυσίμου, η βενζίνη παραμένει η πρώτη επιλογή στην ελληνική αγορά, τα ήπια υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα αυξάνονται, ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ανεβαίνουν σταθερά. Από το σύνολο των ταξινομήσεων της χρονιάς ως τα τέλη του Νοεμβρίου, το 42,3% χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη. Στη δεύτερη θέση τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα αλλά και αυτά που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, με ποσοστό 30,5%.
Την πρώτη τριάδα κλείνουν τα μοντέλα με κινητήρα diesel και ποσοστό 13,5% (που ήταν 17,7% τον Αύγουστο του 2021, με τις διαθέσιμες στην αγορά εκδόσεις τους να μειώνονται). Στην τέταρτη θέση από πλευράς αγοραστικών επιλογών κατατάσσονται τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (BEV-PHEV) με μερίδιο 11,1% (διευρυμένο κατά 0,3% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023).
Αναμένουμε πλέον με μεγάλο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πως θα κλείσει η χρονιά, αν και όλα δείχνουν πως το πρόσημο είναι θετικό και θα μπούμε με το δεξί στο επερχόμενο 2024 από πλευράς πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.