Όλο και περισσότεροι πολίτες προχωρούν σε αντικατάσταση του παλαιού οχήματός τους με ένα πιο σύγχρονο, χαμηλών ρύπων και χωρίς τέλη κυκλοφορίας.
Ο Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στο MEGA το Σάββατο τόνισε πως «δεν είναι θετικός και για τη μείωσή τους, κι εξήγησε το λόγο: «Δεν είμαι σίγουρος για το εάν θα πρέπει να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα κάνουμε μία συζήτηση. Τώρα όλο και περισσότερο έχουμε τα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Θα πρέπει να το δούμε ακριβώς και να το εξετάσουμε, δεν λέω ότι πρέπει να αυξηθούν. Σε κάποιες κατηγορίες μπορεί να είναι φθηνά σε κάποιες ακριβά. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να το συζητήσουμε αυτή τη στιγμή, δεν έχει γίνει αυτή η κουβέντα».
Για τα καινούργια αυτοκίνητα, ο υπολογισμός γίνεται με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure/WLTP), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος.
Η αγορά νέων και χωρίς τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους δημιουργεί «βραχνά» στη κυβέρνηση καθώς ενδεχομένως απωλέσει έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ. Πώς μπορεί όμως αυτό να το αντισταθμίσει;
Μια λύση στον προβληματισμό του οικονομικού επιτελείου θα μπορούσε να είναι η σκέψη που έχει πέσει στο τραπέζι για μείωση του φόρου πολυτελείας, με αποτέλεσμα να ξαναβγούν στους δρόμους τα δίλιτρα αυτοκίνητα, τα οποία πληρώνουν και υψηλότερα τέλη.
Αν αυτό συνδυαστεί και με την μείωση στο τεκμήριο των αυτοκινήτων κατά 30%, για το οποίο είχε δεσμευτεί προεκλογικά ο πρωθυπουργός (μαζί με τα υπόλοιπα τεκμήρια διαβίωσης) ίσως τότε να μπορούν να βγουν οι “αριθμοί” και οι στόχοι. Φυσικά, με το δημοσιονομικό κόστος της μείωσης των τεκμηρίων, το οποίο ούτως ή άλλως φαίνεται πως έχει συνυπολογίσει για τα επόμενα χρόνια η κυβέρνηση.