Ήταν ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη κιόλας στιγμή βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των hot-hatch, μια καθαρόαιμη μηχανή οδηγικής απόλαυσης που γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες ράλι διαλύοντας των ανταγωνισμό στο πέρασμά της. Στην πραγματικότητα αυτό δεν ήταν παρά μόνο η αρχή της ιστορίας.
Οι μηχανικοί της TOYOTA GAZOO Racing, οι Master Drivers και οι επαγγελματίες από τον χώρο των αγώνων και των ράλι συνεργάστηκαν στο πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης προκειμένου να εμπλουτίσουν την φιλοσοφία «driver-first» του GR Yaris – ενός αυτοκινήτου του οποίου η ουσία βρίσκεται στην ξεχωριστή εμπειρία που απολαμβάνει ο οδηγός από τη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι και θα βάλει μπροστά τον κινητήρα.
Πλέον οι αλλαγές είναι πολλές, κάτι που δικαιολογεί απόλυτα το όνομα «Νέο GR Yaris». Σε αυτές περιλαμβάνονται η εξέλιξη του κορυφαίου στον κόσμο υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου κινητήρα, ώστε να αποδίδει ακόμη περισσότερη ισχύ και ροπή, καθώς και η εισαγωγή του ολοκαίνουργιου οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου GAZOO Racing Direct, το οποίο είναι σχεδιασμένο για ταχύτατες αλλαγές σχέσεων.
Το ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο του GR Yaris έχει ενισχυθεί περαιτέρω και στην καμπίνα, η διάταξη του cockpit και η θέση οδήγησης έχουν επανασχεδιαστεί για μια πιο αυθεντική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για οδήγηση στο δρόμο είτε για συμμετοχή σε αγώνες. Η ανάρτηση έχει επίσης ρυθμιστεί για καλύτερο έλεγχο και χειρισμό αλλά και εξαιρετική απόδοση σε υψηλά φορτία, με διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια και ενισχυμένα εμπρός αμορτισέρ.
Το νέο GR Yaris προσφέρει όλα όσα έκαναν το αρχικό μοντέλο τόσο επιτυχημένο, αλλά και ακόμα περισσότερα, γι’ αυτό και βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό. Διαθέτοντας μια πιο εστιασμένη γκάμα θα προσφέρεται μόνο στην έκδοση "Circuit", με ένα πακέτο ψύξης υψηλών επιδόσεων που περιλαμβάνει ένα πρόσθετο ψυγείο, intercooler με ψεκασμό και τροποποιημένη εισαγωγή αέρα.
Ένας νέος κινητήρας, ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και ένα ειδικής σχεδίασης πλαίσιο ήταν οι πυλώνες του σχεδίου. Όταν το αυτοκίνητο παραγωγής έφτασε στα χέρια του αυτοκινητιστικού Τύπου και των πελατών, η ανταπόκριση ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες της Toyota. Από το λανσάρισμα του το 2020, περισσότερα από 18.000 αυτοκίνητα έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, με ποσοστό ικανοποίησης πελατών που φτάνει το 99%.
Οι περισσότερες πωλήσεις αφορούσαν την έκδοση Circuit, εξ ου και η απόφαση να χρησιμοποιηθεί ως βάση για το νέο μοντέλο. Μεταξύ των πελατών βρίσκονται πολλοί θιασώτες των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι θεωρούν ότι το GR Yaris αξίζει να έχει μια θέση δίπλα σε σημαντικά, ισχυρότερα μοντέλα κύρους στις συλλογές τους. Το GR Yaris υπερβαίνει τα στενά όρια των κατηγοριών και, αποτελώντας μία κατηγορία από μόνο του, καθίσταται άμεσα ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο.
Στο λανσάρισμα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του GR Yaris είχε αναδειχτεί ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας παραγωγής στον κόσμο και τώρα προσφέρει ακόμη περισσότερα: η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 20 DIN hp και ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει επιπλέον 30 Nm ροπής, με τις μέγιστες τιμές να αυξάνονται έτσι στους 280 ίππους και στα 390 Nm ροπής.
Σε συνδυασμό με άλλες αναβαθμίσεις απόδοσης και χειρισμού που εισήχθησαν με το νέο αυτοκίνητο, ο χρόνος γύρου στην πίστα Fuji μειώθηκε κατά 0,7 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο. όγω της αυξημένης απόδοσης του κινητήρα, εφαρμόστηκαν μέτρα για να διασφαλιστεί ότι η ανθεκτικότητά του παραμένει στα ίδια υψηλά επίπεδα. Για μία ακόμα φορά, οι πίστες και οι ειδικές διαδρομές των αγώνων ράλι αποτέλεσαν το καλύτερο πεδίο δοκιμών, με τον κινητήρα να πιέζεται στα όριά του στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι και στη σειρά αγώνων αντοχής για αυτοκίνητα τουρισμού Super Taikyu. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, νέο υλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής και αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου του συστήματος D-4ST. Τοποθετήθηκαν νέα ελαφριά έμβολα με δακτυλίους ανθεκτικούς στη φθορά και προστέθηκε ένας νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής.
Η εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων με την ονομασία GAZOO RACING Direct, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά σε σχέση με το καθιερωμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο νέο GR Yaris. Σχεδιάζοντας το νέο αυτό κιβώτιο, η Toyota επικεντρώθηκε στην επίτευξη των ταχύτερων δυνατών χρόνων στα κατεβάσματα σχέσεων. Η αυτόματη λειτουργία επιτρέπει επίσης στον οδηγό να επικεντρώνεται περισσότερο στο τιμόνι και στη χρήση των πεντάλ φρένου και γκαζιού.
Στις δοκιμές στην πίστα, το νέο σύστημα απέδειξε την αξία του, συμβάλλοντας στην επίτευξη ταχύτερων χρόνων γύρου σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Όπως και στο σημερινό GR Yaris, η βέλτιστη πρόσφυση και το ιδανικό κράτημα στο δρόμο επιτυγχάνονται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR. Αυτό αναπτύχθηκε ειδικά για το αυτοκίνητο και ρυθμίζει την κατανομή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς σε τρία προφίλ οδήγησης ανάλογα με το οδηγικό σενάριο: Normal, Sport και Track.
Το ελαφρύ πλαίσιο του GR Yaris έχει γίνει ακόμη πιο άκαμπτο χάρη στην αύξηση των συγκολλήσεων και την εφαρμογή περισσότερης δομικής κόλλας κατά περίπου 13% και 24%, αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, η απόκριση του αυτοκινήτου κατά τον κατακόρυφο άξονα, η πληροφόρηση από το τιμόνι και η αίσθηση πρόσφυσης έχουν βελτιωθεί, ενισχύοντας περαιτέρω ένα ήδη «δεμένο» πλαίσιο που ικανοποιεί τον οδηγό με την απόδοσή του. Η πλατφόρμα του GR Yaris σχεδιάστηκε ειδικά για το αυτοκίνητο, συνδυάζοντας τη δομή του εμπρός τμήματος της αρχιτεκτονικής GA-B του Yaris και ένα νέο πίσω μέρος κατασκευασμένο από τη μεγαλύτερη πλατφόρμα GA-C της Toyota.
Η Toyota πρόκειται να προσφέρει στους ιδιοκτήτες της τρέχουσας γενιάς GR Yaris την ευκαιρία να βελτιώσουν και να εξατομικεύσουν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου τους με μια αναβάθμιση λογισμικού. Θα παρέχεται ως γνήσιο αξεσουάρ της Toyota και μπορεί να αυξήσει τη ροπή του κινητήρα κατά 20 Nm, φτάνοντας στα 380 Nm και να ρυθμίσει την ισορροπία όσον αφορά την κατανομή του συστήματος τετρακίνησης εμπρός/πίσω, την αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Οι επιλογές αντικατοπτρίζουν τις ιδιαίτερες οδηγικές προτιμήσεις ορισμένων από τους παγκόσμιους πρωταθλητές της TOYOTA GAZOO Racing και οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν τον δικό τους ιδανικό συνδυασμό.