Η εγκύκλιος ήρθε μετά την ανάγκη παροχής διευκρινίσεων με στόχο την αποτροπή του “εμπορίου” Καρτελών Ενημέρωσης Πελάτη και την προσπάθεια εκμετάλλευσης των επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων που διαπιστώθηκε.
Η συγκεκριμένη καρτέλα αντικαθιστά τον παλιό τιμοκατάλογο που υπήρχε αναρτημένος και σκοπός της είναι να δοθούν λύσεις σε ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου. Η καρτέλα αναγράφει, στα ελληνικά και στα αγγλικά, τα κύρια δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πελατών σχετικά με την πολιτική ακυρώσεων, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης, τον κανονισμό παράτασης της ώρας αναχώρησης, την χρέωση πρόσθετης κλίνης ή επιπλέον ημερών, κα.
Μέχρι τώρα, για τους τουρίστες που ερχόταν για διακοπές στην Ελλάδα αλλά και για τους Έλληνες, σε περίπτωση αλλαγών στο πρόγραμμα τους δεν υπήρχε καμία πάγια τακτική στα περισσότερα καταλύματα. Κάθε επιχείρηση ακολουθούσε τους δικούς της κανόνες οι οποίοι πολλές φορές μπορεί και να μην ήταν πάντα οι ίδιοι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στον πελάτη. Θα μπορούσε για παράδειγμα να αναβληθεί η αναχώρηση με αποτέλεσμα να χρειαστεί κλίνη για μια ακόμα μέρα και επομένως να υπάρχει διαφορά και στην χρέωση. Αν τώρα ο πελάτης δεν το γνωρίζει εκ των προτέρων, ενδέχεται να βρεθεί εκτός του προϋπολογισμού του. Ο ξενοδόχος, από την άλλη μεριά, κινδυνεύει να εκτεθεί γιατί ενδεχομένως να μην μπορεί να τον εξυπηρετήσει.
Κατά τους ελέγχους που διενεργούν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον διαπιστωθεί έλλειψη καρτέλας ενημέρωσης του πελάτη, δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ούτε γίνονται συστάσεις-παρατηρήσεις καθώς η εν λόγω υποχρέωση αφορά τις εσωτερικές σχέσεις μεταξύ των μελών του Πανελλήνιου Συλλογικού Επαγγελματικού φορέα του κλάδου στον οποίο ανήκουν.
Λογικά και σύμφωνα με τη διευκρίνιση του Υπουργείου, ο νόμος και η υποχρέωση, δεν αφορά επιχειρηματίες τουριστικών καταλυμάτων που δεν είναι μέλη της ΣΕΤΚΕ. Οπότε όποιος επιχειρηματίας δεν είναι εγγεγραμμένο μέλος σε σωματείο – μέλος που ανήκει στη ΣΕΤΚΕ, δεν χρειάζεται να αναρτά ούτε τη Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη της ΣΕΤΚΕ. Εφόσον, αναρτήσει σταθερά τον Τιμοκατάλογο του, σε εμφανές και άμεσα ορατό από τους πελάτες σημείο της επιχείρησης του, δεν κινδυνεύει από σχετικές ποινές ή πρόστιμα. Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι το συντομότερο, πρέπει να καταργηθεί και η διάταξη που δημιουργεί παρερμηνείες, παρεξηγήσεις, υποδαυλίζει κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων, καθώς δεν προσφέρει ούτε στο κοινωνικό σύνολο, ούτε στους πελάτες, ούτε στις επιχειρήσεις.
Πηγή: Imerazante.gr