Λόγω των σημαντικών αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες τους τελευταίους μήνες, στην πιθανή έλευση νέων επιχειρηματικών μοντέλων στην αγορά, αλλά επίσης και του περιορισμού του εύρους της κλαδικής σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, δεν κρίνεται προς το παρόν, απαραίτητη η εκκίνηση κανονιστικής παρέμβασης στον κλάδο με τη θεσμοθέτηση ενός διαμεσολαβητή ή εντολοδόχου για τη διαπραγμάτευση Κώδικα Δεοντολογίας ή Οδηγού Καλών Πρακτικών", σημειώνει χαρακτηριστικά η έκθεση και προσθέτει πως η δυνατότητα αυτή θα εξεταστεί ύστερα από τα συμπεράσματα της νέας κλαδικής για τα supermarkets, η οποία προγραμματίζεται μεσοπρόθεσμα σε βάθος διετίας και η οποία θα καλύπτει περισσότερες και ενδεχομένως διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, μία επιλογή που θα γίνει βάσει και της συστηματικής επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγονται από την HCC Economic Intelligence Platform, ήδη από τον Ιανουάριο του 2020.
Η ομάδα κρούσης θα συσταθεί στην Γενική Διεύθυνση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και η οποία θα προετοιμάζει κάθε 12 μήνες αναφορά στον Πρόεδρο της Επιτροπής για την κατάσταση ανταγωνισμού στον κλάδο του λιανεμπορίου και θα προχωρά σε μετρήσεις της διαπραγματευτικής ισχύς των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών. Όπως επισημαίνει η Επιτροπή, η τελική επιλογή των αγορών προμήθειας που θα εξεταστούν από την κλαδική μεσοπρόθεσμα, θα στηριχθεί στα πορίσματα αυτών των περιοδικών μελετών της ομάδας κρούσης.
Η ομάδα κρούσης θα πρέπει επίσης, σε συνεργασία με άλλες διευθύνσεις και τμήματα της Επιτροπής, να εκπονήσει ειδικές κατευθυντήριες γραμμές, που θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2022, για την εφαρμογή των κανόνων του ανταγωνισμού στον κλάδο των λιανεμπορίου (supermarkets).
Οι κύκλοι εργασιών ανά σούπερ μάρκετ