Επιπλέον, είναι πιο πιθανό να μετακινούνται εμπρός και πίσω μεταξύ διαφορετικών καναλιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Μπορεί να ξεκινήσουν από μια φορητή συσκευή, αλλά στη συνέχεια να αλλάξουν σε έναν υπολογιστή για να κάνουν περισσότερη έρευνα. Εναλλακτικά, μπορεί να δουν μια διαφήμιση στην τηλεόραση και στη συνέχεια να μεταβούν σε έναν ιστότοπο για να μάθουν περισσότερα. Τέλος, οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με περισσότερα σημεία επαφής από ποτέ. Εκτός από ιστότοπους και εφαρμογές, αλληλεπιδρούν επίσης με μέσα κοινωνικής δικτύωσης, chatbots και βοηθούς φωνής.
Αυτή η νέα διαδρομή προς την αγορά είναι περίπλοκη και μπορεί να είναι δύσκολη η παρακολούθηση και η κατανόησή της. Ωστόσο, είναι σημαντικό για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να προσπαθήσουν να χαρτογραφήσουν το ταξίδι αυτό και να εντοπίσουν τα βασικά σημεία επαφής που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς του καταναλωτή.
Ακολουθούν τέσσερις τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να συνδέονται με το κοινό τους σε όλα τα στάδια της διαδρομής του πελάτη:
1. Προσεγγίστε νέο κοινό.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων έχουν διάφορους τρόπους σύνδεσης με νέα είδη κοινού. Για παράδειγμα, το Viber προσφέρει διαφημιστικές λύσεις για τη στόχευση διαφημίσεων σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών με βάση την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα. Και ενώ τα επαγγελματικά μηνύματα προορίζονται για εταιρείες που έχουν τα δικά τους δεδομένα πελατών (υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες), οι επιχειρήσεις μπορούν να μοιράζονται νέα, ενημερώσεις προϊόντων και ειδικές προσφορές για να ενημερώνουν το κοινό τους σχετικά με νέες δυνατότητες ή δραστηριότητες, αυξάνοντας έτσι την αναγνωρισιμότητά τους. Επίσης, οι από κοινού προωθήσεις με άλλες εταιρείες μπορεί να είναι αποδοτικές για την προσέγγιση περισσότερων ατόμων.
2. Ασχοληθείτε με τους πελάτες σας.
Οι Messengers επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με το κοινό τους με διάφορους τρόπους. Με τα ατομικά επιχειρηματικά μηνύματα, οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν μεμονωμένους πελάτες. Μερικές εφαρμογές, όπως το Viber, περιλαμβάνουν δυνατότητα πολυμέσων και οι έμποροι μπορούν να μοιράζονται φωτογραφίες, βίντεο, emoji με το κοινό τους για να το προσελκύουν με πιο ωραίο οπτικά τρόπο. Τα δημιουργικά αυτοκόλλητα και οι διαφημιστικοί φακοί AR είναι ένα άλλο εξαιρετικό εργαλείο για να αυξήσετε την ορατότητα και να αλληλεπιδράσετε με τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες σας χρησιμοποιώντας viral και διαδραστικές λύσεις. Επίσης, τα chatbots μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να εντοπίσει νέα και υπάρχοντα τμήματα κοινού και να τα στοχεύσει με προσαρμοσμένες προσφορές.
3. Υποστηρίξτε τους αγοραστές σας.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να παρέχετε στους πελάτες σας χρήσιμες πληροφορίες. Για παράδειγμα, με τα Viber Business Messages, οι εταιρείες μπορούν εύκολα να στέλνουν μηνύματα συναλλαγών, όπως υπενθυμίσεις ραντεβού ή ενημερώσεις αποστολής, καθώς και να παρέχουν υποστήριξη πελατών σε πραγματικό χρόνο μέσω δυνατοτήτων συνομιλίας. Και με τα chatbots, οι επιχειρήσεις μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις πελατών, να παρέχουν πληροφορίες, να λειτουργούν υπηρεσίες όπως η κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο ή η παραγγελία μιας πίτσας, ακόμη και να πωλούν προϊόντα.
4. Μετρήστε την επιτυχία σας.
Παρακολουθήστε βασικές μετρήσεις, όπως μηνύματα που αποστέλλονται, μηνύματα που παραδόθηκαν, εμφανισιμότητα και CTR και δημιουργήστε λεπτομερείς αναφορές που βοηθούν στην παρακολούθηση της απόδοσής σας με την πάροδο του χρόνου.
Εάν είστε πιο συνηθισμένοι στον παραδοσιακό ορισμό του μάρκετινγκ για το consumer journey, τότε πιθανότατα σκέφτεστε τα βήματα που κάνουν οι αγοραστές σας για να μάθουν την εταιρεία σας και στη συνέχεια να γίνουν πιστοί πελάτες. Αλλά καθώς οι καιροί και η τεχνολογία αλλάζουν, αλλάζουν και οι τρόποι που οι άνθρωποι ανακαλύπτουν και συνδέονται με τις εταιρείες. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων μπορούν να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να συνδεθείτε με το κοινό σας σε όλα τα βήματα, από την ανακάλυψη έως τη μετατροπή. Ας δούμε τον ρόλο τους στον ορισμό ενός μονοπατιού προς αγορά ενός σχολικού βιβλίου.
Επίγνωση
Χρησιμοποιήστε το Viber για να προσεγγίσετε πιθανούς πελάτες που μπορεί να μην γνωρίζουν την εταιρεία σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μέσω διαφήμισης ή χρησιμοποιώντας ένα chatbot.
Θεώρηση
Μόλις κάποιος γνωρίζει την επωνυμία σας, ήρθε η ώρα να τον προσεγγίσετε για αυτό που έχετε να του προσφέρετε. Χρησιμοποιήστε chatbot και επιχειρηματικά μηνύματα που μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να διοργανώσετε διαγωνισμούς ή δώρα.
Απόφαση
Τώρα είναι καιρός να πείσετε τους ανθρώπους να κάνουν το βήμα και να αγοράσουν από εσάς. Χρησιμοποιήστε επιχειρηματικά μηνύματα και chatbot για να προσφέρετε αποκλειστικές προσφορές και εκπτώσεις. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων για να πουλήσετε και να διασταυρώσετε προϊόντα.
Αφοσίωση
Μόλις κάποιος αγοράσει από εσάς, είναι σημαντικό να τον διατηρήσετε ως πελάτη. Χρησιμοποιήστε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να στείλετε κουπόνια αφοσίωσης και ανταμοιβές. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε επιχειρηματικά μηνύματα και chatbot για να ζητήσετε σχόλια, κριτικές και να παρέχετε αυτοματοποιημένη ή σε πραγματικό χρόνο υποστήριξη πελατών όταν χρειαστεί.
Συμπερασματικά
Χρησιμοποιώντας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να συνδεθείτε με το κοινό σας σε όλα τα στάδια της διαδρομής πελατών, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι παρέχετε πάντα την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες σας. Από την ευαισθητοποίηση έως τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας και μετατροπής, messengers όπως το Viber επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους με μοναδικό τρόπο.
Καθώς συνεχίζουμε να προχωράμε στον ψηφιακό κόσμο, το consumer journey αλλάζει συνεχώς. Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη και να κατανοήσουν πώς το κοινό τους αλληλεπιδρά μαζί τους. Κατανοώντας το ταξίδι των πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν μια καλύτερη συνολική εμπειρία και να δημιουργήσουν πίστη στην καταναλωτική βάση τους.
Δεδομένου ότι οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων προσφέρουν στις επιχειρήσεις ένα ευρύ φάσμα λύσεων για την προσέλκυση νέων πελατών, την αύξηση της αφοσίωσης και τη μέτρηση της επιτυχίας, η αξιοποίηση της ισχύος τους για καμπάνιες μάρκετινγκ είναι μία από τις πιο έξυπνες επιλογές σήμερα.
*Ο Konstantin Kostadinov, είναι Senior Sales Director CEE & CIS της Rakuten Viber