Ειδικότερα στη σχετική τροπολογία ορίζεται ότι οι ρυθμίσεις αναφορικά με τον καθορισμό τελών διοδίων και τη χωροθέτηση νέων μετωπικών σταθμών διοδίων, εφαρμόζονται με την επιφύλαξη της ισχύουσας νομοθεσίας για την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες αυτής.
Σύμφωνα με προηγούμενη διάταξη του υπουργείου Υποδομών απαγορευόταν η εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων ανεξαρτήτως αν για αυτούς έχει ακολουθηθεί γενικός τρόπος υπολογισμού χρεώσεων τελών, εφόσον αυτή η χρέωση δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική χρήση του κάθε ενός οχήματος χωριστά που διέρχεται το οδικό δίκτυο.
Η παραπάνω απαγόρευση δημιουργίας μετωπικών διοδίων θα είχε για την Εγνιατία Οδός αποτέλεσμα να μην δημιουργηθούν οι 13 σταθμοί διοδίων στον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού, δύο στον κάθετο άξονα Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής, ένας στον κάθετο άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων και δύο στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα που προβλεπόταν με διάταξη νόμου του 2014.
Οι σταθμοί διοδίων θα δημιουργηθούν ως κίνητρο για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.