Ειδικότερα, ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με την περιφέρεια, έχουν ήδη προχωρήσει στην αποτύπωση του τουριστικού προϊόντος, με στόχο την διαμόρφωση μιας ανταγωνιστικής ταυτότητας. Όπως τονίστηκε, πρόκειται για ένα απαιτητικό έργο, καθώς η Δυτική Ελλάδα δεν παρουσιάζει έναν ομοιόμορφο τουριστικό χαρακτήρα.
Ως εκ τούτου, η προβολή του τουριστικού προϊόντος θα πρέπει να απευθύνεται, όπως ειπώθηκε, σε τουρίστες που έχουν ήδη εμπειρία από διακοπές στην Ελλάδα, αλλά τώρα θέλουν κάποιες εναλλακτικές επιλογές.
Έτσι, η Δυτική Ελλάδα θα πρέπει να προβάλει τους διαφορετικούς προορισμούς, όπου μαζί με τις διακοπές θα συνδυάζεται ο πολιτιστικός, θρησκευτικός και εναλλακτικός τουρισμός με τον οικοτουρισμό και τις δραστηριότητες στη φύση.
Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από την ημερίδα, αν η Δυτική Ελλάδα προβάλλει το τουριστικό προϊόν με βάση τα όσα προαναφέρθηκαν, μπορεί τότε να διεκδικήσει τουρισμό ακόμα και τις τέσσερις εποχές του χρόνου.
Παράλληλα, έως τις 11 Σεπτεμβρίου θα διαρκέσει η διαβούλευση που ξεκίνησε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του έργου «Σχεδιασμός και εφαρμογή δράσεων τουριστικής προβολής της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», ενώ εκπονείται και η μελέτη τουριστικού προϊόντος και ανταγωνιστικής ταυτότητας της περιφέρειας.
Σε όλη αυτή τη χρονική περίοδο, οι αναπτυξιακοί φορείς, η τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, «η διαμόρφωση στρατηγικής για τον τουρισμό αποτελούσε πάντα προτεραιότητα, καθώς θα μπορέσει να συμβάλει στην ενίσχυση της περιφερειακής οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης Γιώργος Αγγελόπουλος τόνισε: «στόχος μας είναι η αποτύπωση και ανάλυση στοιχείων τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Ελλάδας, η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων και προσφερόμενων εμπειριών, καθώς και η ανάδειξη της περιφέρειας, ως τουριστικός προορισμός».