Με την πρώτη τροπολογία τροποποιούνται οι διατάξεις που αναφέρονται στη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και συγκεκριμένα, ορίζεται ότι, για τη σύναψη της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών της ΔΕΗ Α.Ε. με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή, δεν απαιτείται η προγενέστερη μεταβίβαση στους μετόχους της των μετοχών που κατέχει στην Εταιρεία Συμμετοχών.
Σύμφωνα με την διάταξη εντός οκτώ (8) μηνών από τη λήψη της απόφασης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της ΔΕΗ ΑΕ που προβλέπεται στην περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 143, η ΔΕΗ ΑΕ θα έχει προβεί στη σύναψη αγοραπωλησίας μετοχών με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή.
Με την δεύτερη τροπολογία, τροποποιούνται διατάξεις και επανακαθορίζεται η έννοια συγκεκριμένων όρων, που αναφέρονται ιδίως στο Φυσικό Αέριο (Διαχειριστής Δικτύου Διανομής, Ενεργειακή Δραστηριότητα, Ανώτερη Θερμογόνος Δύναμη, Δίκτυα Διανομής κ.λπ.).
Σκοπός είναι η επέκταση του δικτύου διανομής όπου θα πρέπει να συμβαδίζει με τη διείσδυση της χρήσης του φυσικού αερίου ώστε να υιοθετηθεί η χρήση του από όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές ενώ αναφέρεται ότι η αποτελεσματική διείσδυση του φυσικού αερίου θα οδηγήσει σε χαμηλότερα τιμολόγια διανομής.
Επίσης οι ομάδες που επηρεάζονται άμεσα από τις εν λόγω ρυθμίσεις είναι υφιστάμενες εταιρίες παροχής αερίου, οι οποίες με το ν. 4336/2015, όπως συμπληρώθηκε με το ν. 4414/2016, θα διασπαστούν σε εταιρείες διανομής αερίου και εταιρείες προμήθειας αερίου. Οι αξιολογούμενες ρυθμίσεις διευκολύνουν την ομαλή οικονομική, νομική και τεχνική μετάβαση στο νέο καθεστώς της απελευθερωμένης αγοράς
Η τρίτη τροπολογία αφορά τη δυνατότητα εγκατάστασης σταθμών Μεταφόρτωσης απορριμμάτων (ΣΜΑ) και των συνοδών τους έργων σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις και σε δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις της Εύβοιας και της Κρήτης. Η δυνατότητα αυτή προβλεπόταν για όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπου η δυσκολία εξεύρεσης κατάλληλων προς τούτο χώρο λόγω καθεστώτος αυστηρής περιβαλλοντικής προστασίας, τουριστικής ανάπτυξης, προσβασιμότητας και εγγύτητας οικισμών είναι μεγάλη αλλά εξαιρούνταν η Εύβοια και η Κρήτη. Τα ως άνω έργα υποδομής εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, αφού αποτρέπουν την ανεξέλεγκτη διάθεση αστικών απορριμμάτων και υποβοηθούν τα έργα αποκατάστασης των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), σε εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου και της ισχύουσας Εθνικής Νομοθεσίας.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση αίρεται η εξαίρεση της Εύβοιας και της Κρήτης, δεδομένου ότι και στις περιοχές αυτές είναι απαραίτητοι οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων ως απαραίτητες υποδομές διαχείρισης αστικών απορριμμάτων, παραδείγματος χάρη για λόγους μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών προς αξιοποίηση είτε άλλων αποβλήτων (συμμείκτων, βιοαποβλήτων, προδιαλεγμένων οργανικών) προς περαιτέρω επεξεργασία, σε ανάλογες μονάδες. Ο λόγος της άρσης είναι ότι ανάλογοι περιορισμοί και προβλήματα χωροθέτησης υποδομών με τα υπόλοιπα νησιά συναντώνται και στις δύο αυτές μεγάλες νησιωτικές περιοχές της χώρας μας. Η ρύθμιση θα βοηθήσει στην οριστική παύση λειτουργίας ενεργών χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης αποβλήτων στις περιοχές αυτές και στην αποτροπή δημιουργίας νέων, θα βοηθήσει δε στον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων στη χώρα μας.
Ως εκ τούτου παρέχεται η δυνατότητα στην Εύβοια και Κρήτη, όπως σε όλα τα νησιά, να εγκαθίστανται σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, μετά των απαιτουμένων συνοδών τους έργων, προκειμένου να καθίστανται λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην εξυπηρέτηση του σκοπού προορισμού τους στο πλαίσιο των αντίστοιχων περιφερειακών σχεδίων διαχείρισης αποβλήτων.