«Η δική μας θέση είναι καθαρά υποστηρικτική απέναντι στον ΟΑΣΘ, γιατί δεν είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι. Εμείς δεν έχουμε καμία δυνατότητα εξουσίας για το συγκεκριμένο θέμα. Όμως ο κόσμος στην πόλη ταλαιπωρείται. Δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, στα σχολεία, στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Το κράτος οφείλει να δώσει μία λύση στο θέμα για άμεση μισθοδοσία των εργαζομένων. Οι όποιες οφειλές υπάρχουν στον ΟΑΣΘ, πρέπει να διευθετηθούν. Είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να σταματήσουν την επίσχεση εργασίας» σημείωσε.
Κατά τον ίδιο, δεν μπορούν οι εργαζόμενοι για πέμπτη μέρα να κρατούν σε αυτή την κατάσταση την πόλη. «Μπορούν, για παράδειγμα, να κάνουν από μία ώρα την ημέρα στάση εργασίας ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Έφθασα σε σημείο να μιλήσω για επιστράτευση. Και αυτό γιατί η πόλη δεν λειτουργεί. Δυστυχώς, σύμφωνα με τον καινούριο νόμο, δεν μπορεί να γίνει επιστράτευση για τέτοιο θέμα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ότι αυτό που κάνουν στρέφεται εναντίων τους. Δεν είναι οι μόνοι που έχουν να πληρωθούν καθυστερημένα» συμπλήρωσε.
Εξέφρασε την άποψη ότι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ζήτησε τους ατομικούς τραπεζικούς λογαριασμούς των εργαζομένων του ΟΑΣΘ γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη στη διοίκηση του Οργανισμου. «Ζήτησα από τον Σπίρτζη να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι. Έστειλε ο ΟΑΣΘ τον τραπεζικό λογαριασμό από όπου μπαίνει η μισθοδοσία των εργαζομένων, όμως το υπουργείο θέλει ατομικούς λογαριασμούς [...] Επίσης, υπάρχει και αυτό το ζήτημα. Μπορεί ο κ. Σπίρτζης να θέλει να πληρώσει, όμως μπορεί να να μην έχει λεφτά» τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Για τη δημιουργία διαδημοτικής εταιρείας συγκοινωνίας
Ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε ακόμη στην ανάγκη δημιουργίας διαδημοτικής εταιρείας συγκοινωνίας, στο πρότυπο του ΟΟΣΑ, υπό την ομπρέλα της οποίας θα είναι ενταγμένα όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Πρέπει να γίνει μια διαδημοτική συνεργασία. Θα πρέπει να υπάρξει μια διαδημοτική εταιρεία, όπου οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ δεν θα χάσουν τα δικαιώματά τους. Αυτή η διαδημοτική θα διαχειρίζεται όλη τη συγκοινωνία. Και σε αυτό συμφωνεί ο Σπίρτζης. Θα μπουν μέσα και οι παράκτιες συγκοινωνίες. Τα επόμενα χρόνια θα έχουμε και το μετρό. Όλα αυτά τα μέσα της πόλης θα πρέπει να μπουν κάτω από έναν ενιαίο φορέα. Οι συγκοινωνίες σε όλα τα μέρη του κόσμου δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν επιδότηση. Όλες οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να επιδοτούνται» επισήμανε ο κ. Μπουτάρης.
Για το θέμα της σχολικής εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μίλησε επίσης για τη συνάντηση που θα έχει ο ίδιος με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννη Παντή. «Στη συνάντηση που θα έχω, θα μας εξηγήσει το σχέδιό του. Τα μικρά παιδιά θα μένουν επιτόπου στις δομές φιλοξενίας για να μάθουν γράμματα και τα μεγαλύτερα για 3-4 ώρες τις απογευματινές ώρες θα πηγαίνουν στα σχολεία. Όμως πρέπει να ξεκαθαρίσουν πρακτικά, ποιος θα παραλαμβάνει το σχολείο το απόγευμα, ποιος θα το παραδίδει το πρωί, τις καθαρίστριες, τους σχολικούς φύλακες. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να υπάρξει μεγαλύτερος διασκορπισμός. Πρέπει να βρούμε συστηματική καθημερινή απασχόληση των παιδιών, αλλιώς θα έχουμε πρόβλημα».
Για τις ομιλίες των πολιτικών αρχηγών στη ΔΕΘ
Σχολίασε τέλος και τις ομιλίες των δύο πολιτικών αρχηγών στην 81η ΔΕΘ. «Μου άρεσε η ομιλία του Μητσοτάκη. Ήταν διαφορετική από τους άλλους αρχηγούς. Είχε κάποια βάση. Όσον αφορά τον πρωθυπουργό όλοι ξέρουμε τι ζόρι περνάει και τι ζόρι περνάει όλη η χώρα, αλλά και ποια είναι η στάση της ΕΕ. Δεν είναι καλά τα πράγματα» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Τζιτζικώστας: Αν συνεχιστεί η επίσχεση στον ΟΑΣΘ η Περιφέρεια θα βρει λύση για τη μεταφορά των μαθητών από ιδιώτες
Την άμεση αποπληρωμή των χρεών προς τον ΟΑΣΘ από την κυβέρνηση και τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, όπως δήλωσε ο ίδιος στο ραδιόδωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση, ώστε να αποκατασταθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Σημείωσε ότι «η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η ταλαιπωρία των πολιτών είναι τεράστια και δεν μπορεί να συνεχιστεί». Ο ίδιος ανέφερε ότι θα βρεθεί λύση από την Περιφέρεια για τη μεταφορά μαθητών από ιδιώτες αν συνεχιστεί η επίσχεση στον ΟΑΣΘ.
Ζήτησε επίσης από τον υπουργό να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη για να συναντηθεί με φορείς της πόλης, ώστε να παραμεριστούν οι διαφωνίες και να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα του ΟΑΣΘ. Επιπλέον, πρότεινε τη δημιουργία ενιαίου φορέα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, στον οποίο θα ενταχθούν οι αστικές συγκοινωνίες, το μετρό και η θαλάσσια συγκοινωνία (σσ: αντίστοιχη πρόταση κατέθεσε σήμερα, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, και ο δήμαρχος θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης).
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι είχε επικοινωνία με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και ζήτησε να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους, ώστε να μην ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό.
Όσον αφορά την ομιλία του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη στην 81η ΔΕΘ, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: «Η ομιλία του κ. Μητσοτάκη ήταν μία συμφωνία αλήθειας με τον κόσμο, είπε αυτά που μπορεί να κάνει, ήταν μία πολύ σοβαρή και μετρημένη παρουσία. Μένει μόνο να δούμε αν θα τα υλοποιήσει».