Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου συνιστάται, με έδρα την Αθήνα, ανεξάρτητη διοικητική αρχή, με την επωνυμία Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), υπαγόμενη στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η Α.Π.Α. απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή.
Ο σκοπός της συνιστώμενης Υπηρεσίας συνίσταται στη ρύθμιση και εποπτεία των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών αερολιμένων, καθώς και στην εφαρμογή συναφών διατάξεων της εθνικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας.
Η Α.Π.Α. συγκροτείται από τον Διοικητή και το Εκτελεστικό Συμβούλιο και υποστηρίζεται από τις οργανικές μονάδες που υπάγονται στη δομή της
Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του Διοικητή της Α.Π.Α., ο οποίος διορίζεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την έκδοση σχετικού π. δ/τος. Ο Διοικητής δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα και η διάρκεια της θητείας του ορίζεται πενταετής.
Προβλέπεται η συγκρότηση, με υπουργική απόφαση, πενταμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης, έργο της οποίας είναι η αξιολόγηση των υποψηφίων για τη θέση του Διοικητή, ο οποίος επιλέγεται κατά την οριζόμενη διαδικασία.
Συνιστάται Εκτελεστικό Συμβούλιο, που αποτελείται από τον Διοικητή και τέσσερα (4) μέλη, τα οποία επιλέγονται σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία για τριετή θητεία.
Προσδιορίζονται τα καθήκοντα των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου, ο τρόπος λειτουργίας αυτού και η διαδικασία λήψης των αποφάσεών του, οι αρμοδιότητές του και τα ασυμβίβαστα της Διοίκησης και των μελών του.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η ανάθεση σε εξωτερικούς ελεγκτές του ελέγχου του Απολογισμού της Α.Π.Α. σε ετήσια βάση και η επιβολή προστίμων σε περίπτωση διαπιστωμένων παραβάσεων.
Με κ.υ.α., καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης που λαμβάνουν τα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου για κάθε συνεδρίαση, με τις οριζόμενες επιφυλάξεις
Καθορίζεται η οργανωτική δομή της Α.Π.Α., η οποία αποτελείται από:α. το Διοικητή, β. το Εκτελεστικό Συμβούλιο και γ. τη Γενική Διεύθυνση
Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο Διοικητή υπάγονται πέντε (5) αυτοτελή Γραφεία (Διοικητικής Υποστήριξης, Συντονισμού Σώματος Εποπτών, Ποιοτικού Ελέγχου και Συμμόρφωσης, Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου και Συμβούλων Διοικητή) και η Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων και Εσωτερικού Ελέγχου.
Η Γενική Διεύθυνση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αποτελείται από έντεκα (11) Διευθύνσεις, δύο (2) Εποπτικές Αρχές (Εθνική Επιτροπή
Αεροναυτιλίας και Εποπτική Αρχή Τελών Αερολιμένων) και τη Σχολή Πολεμικής Αεροπορίας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
Συστήνεται στην Α.Π.Α. Σώμα Εποπτών, που συγκροτείται από το προσωπικό της Αρχής, ο τρόπος επιλογής και εκπαίδευσης του οποίου καθορίζεται με π.δ/γμα.
Προσδιορίζεται ο σκοπός του Σώματος Εποπτών, καθώς και οι αρμοδιότητες του Γραφείου Συντονισμού Σώματος Εποπτών, το οποίο
συγκροτεί, με εντολή του Διοικητή, κλιμάκια τριών (3) τουλάχιστον υπαλλήλων με την ιδιότητα του Επόπτη.
Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες και ο τρόπος στελέχωσης των λοιπών αυτοτελών Γραφείων (Διοικητικής Υποστήριξης Διοικητή, Ποιοτικού Ελέγχου και Συμμόρφωσης, Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου και Συμβούλων Διοικητή), που υπάγονται απευθείας στο Διοικητή.
Μεταξύ άλλων, για το Γραφείο Συμβούλων Διοικητή, προβλέπεται η σύσταση πέντε (5) θέσεων μετακλητών υπαλλήλων, δύο (2) εκ των οποίων με την ιδιότητα του νομικού συμβούλου, καθώς και η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων ορισμένου χρόνου για συμβούλους με τις οριζόμενες αρμοδιότητες.
Η Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων και Εσωτερικού Ελέγχου, που υπάγεται επίσης, απευθείας στο Διοικητή, αποτελείται από τρία (3) Τμήματα με τις οριζόμενες αρμοδιότητες.
Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, που υπάγεται στον Διοικητή και η διαδικασία επιλογής του Γενικού Διευθυντή.
Καθορίζονται η διάρθρωση των Διευθύνσεων και των λοιπών οργανικών μονάδων που υπάγονται στην ανωτέρω Γενική Διεύθυνση καθώς και οι αρμοδιότητες των επιμέρους μονάδων αυτών, ο συνολικός αριθμός των οποίων είναι εξήντα πέντε (65) Τμήματα και είκοσι δύο (22) αυτοτελή Γραφεία.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι, μεταξύ των οργανικών μονάδων της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, συμπεριλαμβάνονται η υφιστάμενη Εποπτική Αρχή Τελών Αεροδρομίων (άρθρο 28 ν.3913/2011), η οποία υπάγεται στον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και η Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία σήμερα αποτελεί Ειδική Υπηρεσία της Υ.Π.Α. (άρθρα 19 και 20 π.δ/τος 56/2012) επιπέδου Διεύθυνσης.
Ορίζεται ότι, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικής Λειτουργίας είναι ο προϊστάμενος των οικονομικών υπηρεσιών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας κατά την έννοια του άρθρου 24 του νόμου 4270/2014 και ασκεί τις αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 24 του νόμου 4270/2014 (άρθρα 13.1 και 13.2 της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ), όπως ισχύει.
Επίσης περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα εξής:
Αποστολή της ΥΠΑ είναι η οργάνωση και η ανάπτυξη των υπηρεσιών αεροναυτιλίας και η διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και υδατοδρομίων.
Η ΥΠΑ λειτουργεί ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια [σήμερα, η ΥΠΑ αποτελεί δημόσια υπηρεσία υπαγόμενη στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, και Ειδικό Φορέα του προϋπολογισμού του οικείου Υπουργείου (
Συνιστάται μια επιπλέον θέση Υποδιοικητή και καθορίζονται οι αρμοδιότητές του. Αντίστοιχα, επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες του Διοικητή και του υφιστάμενου Υποδιοικητή.
Περαιτέρω, ο Διοικητής και οι δύο (2) Υποδιοικητές της ΥΠΑ υποστηρίζονται στο έργο τους, πέραν του Γραφείου Διοικητικής Υποστήριξης, και από Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων και Γραφείο Συμβούλων / Νομικών Συμβούλων, κατά περίπτωση. Για τη στελέχωση των Γραφείων συνιστώνται επτά (7) θέσεις μετακλητών υπαλλήλων ενώ επιτρέπεται και η σύναψη συμβάσεων προσωπικού ι.δ.ο.χ.
Επανακαθορίζονται η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των επιμέρους οργανικών μονάδων της ΥΠΑ (Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις,
Υποδιευθύνσεις, Τμήματα, Γραφεία). Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η σύσταση Εκτελεστικού Συμβουλίου που αποτελείται από τον Διοικητή και 4 μέλη, τα
οποία λαμβάνουν αποζημίωση ανά συνεδρίαση, το ύψος της οποίας καθορίζεται με κ.υ.α.. Περαιτέρω, συγκροτείται Συντονιστικό Συμβούλιο από
τον Γενικό Διευθυντή και τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων της Α.Π.Α. με αρμοδιότητα τη διατύπωση εισηγήσεων για τη λήψη αποφάσεων στο
Εκτελεστικό Συμβούλιο.
Η ΑΠΑ και η ΥΠΑ ορίζονται ως υπεύθυνοι φορείς για την αποκλειστική διαχείριση των εσόδων, που προέρχονται από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής και αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Πτήσεων και διατίθενται αποκλειστικά για τις ανάγκες λειτουργίας τους, του προσωπικού τους και τις επενδυτικές τους ανάγκες.
Η ΥΠΑ, θα είναι ο υπεύθυνος φορέας για τη διαχείριση: α) του Ειδικού Λογαριασμού 234378/8 του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 στον οποίο θα πιστώνεται το 80% των συνολικών εσόδων που αποδίδονται μηνιαίως από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Πτήσεων (ΕυΚΌΟΟΝΤΚΟΓ) και β) του Ειδικού λογαριασμού 234379/6 του άρθρου 73 του ν. 3431/2006.
Συστήνεται νέος ειδικός λογαριασμός για τις ανάγκες της ΑΠΑ, τα έσοδα του οποίου προέρχονται από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής και αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Πτήσεων (ΕυΚΟΟΟΝΤΚΟΕ). Η ΑΠΑ ορίζεται ως ο υπεύθυνος φορέας για τη διαχείριση του νέου ειδικού Λογαριασμού στον όποιο θα πιστώνεται το 20% των συνολικών εσόδων που αποδίδονται μηνιαίως από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Πτήσεων . Ο λογαριασμός αυτός κινείται κατ' εφαρμογή του άρθρου 34 του ν.2682/1999 και χρηματοδοτεί τις αποζημιώσεις προσωπικού των άρθρων 34 και 34 Α του 2682/1999.
Παρέχεται η εξουσιοδότηση, για τη ρύθμιση, με π.δ/γμα, όλων των θεμάτων αναφορικά με την διαχείριση, κατανομή και απόδοση των εσόδων των δύο συνιστώμενων λογαριασμών. Μέχρι την έκδοση του εν λόγω π.δ/τος, αλλά και του π.δ/τος του άρθρου 65, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις, αναφορικά με τους υφιστάμενους λογαριασμούς , πλην εκείνων που προβλέπουν την απόδοση τυχόν υπολοίπων της μηνιαίας διαχείρισης στον κρατικό προϋπολογισμό. Τα υπόλοιπα αυτά διατίθενται εφεξής αποκλειστικά για τις ανάγκες της ΑΠΑ και της ΥΠΑ. [Σήμερα, τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδας δύο (2) λογαριασμοί με τα προαναφερόμενα έσοδα, η κίνηση των οποίων γίνεται από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) και τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Γ.Λ.Κράτους. Περαιτέρω, σήμερα προβλέπεται ότι τυχόν υπόλοιπα της μηνιαίας διαχείρισης των λογαριασμών αυτών, περιέρχονται στον κρατικό προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο].
Δημιουργούνται με υπουργική απόφαση διακριτοί λογαριασμοί εσόδων στη Τράπεζα της Ελλάδας για τις ανάγκες διαχείρισης των εσόδων της ΑΠΑ
και της ΥΠΑ.
Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση, με π.δ/γμα, θεμάτων, μεταξύ άλλων, σχετικά με τη στελέχωση, διάρθρωση του προσωπικού της
Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), χρηματοδότηση και οικονομική διαχείριση αυτών,
ζητήματα κατανομής, διαχείρισης και απόδοσης των επιδομάτων και των αποζημιώσεων του προσωπικού της ΥΠΑ κ.λπ.
Ορίζεται ότι, στο προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εφαρμόζονται οι μισθολογικές διατάξεις του
Ενιαίου Μισθολογίου (Κεφαλαίου Β' του ν.43 54/2015), καθώς και οι διατάξεις των άρθρων 34 και 34 Α του ν.2682/1999, σχετικά με την καταβολή
επιδομάτων από το ΕΙΙΚΟΟΟΝΤΚΌΕ, όπως ισχύουν.
Προβλέπεται η σύσταση Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου για το προσωπικό της ΑΠΑ, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.
Όσον αφορά το προσωπικό της ΥΠΑ, εξακολουθεί να λειτουργεί το υφιστάμενο Υπηρεσιακό και Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Ορίζεται ότι, για τη στελέχωση των περιφερειακών αερολιμένων, οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις εκατόν είκοσι (120) κατ' έτος.
Επιπρόσθετα, σε περίπτωση που προκύπτει ανάγκη υπέρβασης του εν λόγω ορίου, αναγνωρίζεται δαπάνη ξενοδοχείου ή μίσθωσης επιπλωμένης ή μη κατοικίας και μέχρι του ποσού μηνιαίως των χιλίων (1.000) ευρώ κατά τους μήνες της χειμερινής περιόδου και χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ κατά τους μήνες της θερινής περιόδου.
Παράλληλα, καταργείται η ισχύουσα ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία για τη στελέχωση των περιφερειακών αερολιμένων, αναγνωρίζεται κατά τους μήνες Μάιο-Οκτώβριο, δαπάνη ξενοδοχείου ή μίσθωσης επιπλωμένης ή μη κατοικίας και μέχρι του ποσού των οκτακοσίων (800) ευρώ μηνιαίως, β. Η ισχύς των προαναφερόμενων διατάξεων αρχίζει από 1-6-2016.
Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την Υπηρεσία Παροχής Πληροφοριών Πτήσης Αεροδρομίου (ΑΡΙδ) και παρέχεται η δυνατότητα, στην
περίπτωση που δεν επαρκεί το προσωπικό του Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η σχετική υπηρεσία να παρέχεται και από υπαλλήλους λοιπών
κατηγοριών, εφόσον λάβουν σχετική εκπαίδευση στη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ).
Παρέχεται η εξουσιοδότηση για την μετάταξη / μεταφορά, καθώς και την απόσπαση, με κ.υ.α., κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης,
μονίμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων, καθώς και δικηγόρων με πάγια έμμισθη εντολή του Δημοσίου,
ν.π.δ.δ., ο.τ.α. α' βαθμού, ν.π.ι.δ. και Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και στην ΥΠΑ, χωρίς να
απαιτείται η γνώμη των αρμοδίων οργάνων των φορέων ή εταιρειών και χωρίς ηλικιακό περιορισμό.
Ειδικότερα, η εν λόγω μετάταξη / μεταφορά προσωπικού, για την οποία δεν απαιτείται η έγκριση της ΠΥΣ 33/2006, πραγματοποιείται, κατά προτεραιότητα: ΐ) σε κενή οργανική θέση, ϋ) με μεταφορά θέσης, εφόσον δεν υφίσταται κενή οργανική και ίϋ) σε συνιστώμενη προσωποπαγή.
Οι αποσπασμένοι υπάλληλοι και δικηγόροι υπάγονται στο μισθολογικό καθεστώς της ΑΠΑ και της ΥΠΑ. Η μισθοδοσία τους βαρύνει τους φορείς υποδοχής.
Επιτρέπεται, με υπουργική απόφαση, η μετακίνηση των υπαλλήλων και των δικηγόρων με πάγια έμμισθη εντολή μεταξύ της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για ειδικούς ή εξαιρετικούς λόγους κάλυψης άμεσων και επιτακτικών αναγκών στελέχωσης.
Οι τακτικές αποδοχές του ανωτέρω προσωπικού βαρύνουν την Υπηρεσία προέλευσης, τυχόν δε πρόσθετες αμοιβές για υπερωριακή ή άλλου
είδους απασχόληση καταβάλλονται από το φορέα στον οποίο παρέχουν υπηρεσία οι υπάλληλοι.
Προβλέπεται ότι, οι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και ΤΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, οι οποίοι υποβάλλουν
αίτηση απώλειας της ειδικότητας του ελεγκτή και εφόσον γίνεται δεκτή,μετατάσσονται, με υπουργική απόφαση, αυτοδικαίως σε κλάδο αντίστοιχο των
τυπικών τους προσόντων, σε κενή οργανική ή σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση.
Ορίζεται ότι, οι εβδομαδιαίες ώρες εργασίας του προσωπικού της Υ.Π.Α., η οποία λειτουργεί σε 24ωρη βάση, καθορίζονται, βάσει της
ισχύουσας νομοθεσίας, σε σαράντα (40), με εξαίρεση τους υπαλλήλους τουΚλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, για τους οποίους οι ώρες εργασίας
ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρείς (33).
Προβλέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, η καταβολή αποζημίωσης για την απασχόληση των εκπαιδευτών εκτός ωραρίου εργασίας, για τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Σχολής Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ), για τα οποία καταβάλλονται δίδακτρα από τους ενδιαφερόμενους.
- Το ανώτατο όριο εκπαιδευτικών ωρών συμπεριλαμβανομένων και των ωρών εξετάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 60 ώρες μηνιαίως, ανά εκπαιδευτή.
- Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με κ.υ.α., του ποσού της ωριαίας αποζημίωσης των εκπαιδευτών, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου ζητήματος, σχετικά με την εκπαιδευτική αποζημίωση.
Με την ίδια απόφαση καθορίζεται το κόστος της παροχής εκπαίδευσης, η διαδικασία και ο τρόπος είσπραξής του, προκειμένου για εκπαιδευτικά προγράμματα που παρέχονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ή σε φυσικά πρόσωπα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το αεροπορικό αντικείμενο της Πολιτικής Αεροπορίας.
Στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τηρείται Μητρώο Εκπαιδευτών, οι οποίοι παρέχουν το διδακτικό
έργο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της ΣΠΟΑ. Με υπουργική απόφαση, ρυθμίζονται τα ειδικότερα ζητήματα κατάρτισης και τήρησης του εν λόγω
Μητρώου καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Θεσπίζονται μεταβατικής ισχύος διατάξεις και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι, μέχρι την έκδοση του π.δ/τος του άρθρου 65:
εξακολουθεί να εφαρμόζεται ο ισχύον Οργανισμός της ΥΠΑ και οι λοιπές διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία της, η ΥΠΑ συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες λειτουργίας αεροδρομίων στα παραχωρηθέντα δια συμβάσεων αεροδρόμια έως την έναρξη της παραχώρησης, διατηρούνται σε ισχύ οι ρυθμίσεις των άρθρων 34 και 34Α του ν.2682/1999, αναφορικά με τη σύσταση και διαχείριση των ειδικών λογαριασμών που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδας, πλην των διατάξεων που προβλέπουν την απόδοση ως δημοσίων εσόδων τυχόν υπολοίπων των εν λόγω λογαριασμών, βάσει της μηνιαίας διαχείρισης.
Συμπληρώνονται οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 24 του ν.4270/2014 και ορίζεται ότι, για την εκκαθάριση των δαπανών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αρμόδιο είναι το «Τμήμα εκκαθάρισης δαπανών» το οποίο υπάγεται απευθείας στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής, Οικονομικής, Τεχνικής Υποστήριξης και Συντονισμού (ΓΔΔΟΤΥ).
Ο προϊστάμενος της ΓΔΔΟΤΥ έχει τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες, του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών
Επίσης ρυθμίζονται και αλλα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και συγκεκριμένα:
Τροποποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 12 του ν.4070/2012, σχετικά με τις αρμοδιότητες της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σε θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ειδικότερα:
Καθιερώνεται σύστημα επιφυλακής (ενεργού και ετοιμότητας) του προσωπικού του Τμήματος Εποπτείας της Διεύθυνσης Φάσματος και των Περιφερειακών Γραφείων της ΕΕΤΤ, που έχουν αρμοδιότητα την εποπτεία του Φάσματος, για την άμεση αντιμετώπιση παρεμβολών, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και αφορά ιδίως τα συστήματα αεροναυτιλίας, ναυσιπλοΐας, σωμάτων ασφαλείας και σωμάτων στρατού.
Το προσωπικό που είναι σε επιφυλακή, μπορεί να ενεργοποιηθεί και σε άλλες σοβαρές περιπτώσεις, με σχετική εντολή του Προέδρου της ΕΕΤΤ.
Η συμμετοχή των στελεχών των αρμοδίων οργανικών μονάδων (Τμήμα Εποπτείας Φάσματος και Περιφερειακών Γραφείων) στο σύστημα επιφυλακής, είναι υποχρεωτική και γίνεται σύμφωνα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες που ορίζονται από απόφαση του προϊσταμένου της Δ/νσης Φάσματος, για κάθε μονάδα.
Καθορίζεται το ωρομίσθιο των ενεργών επιφυλακών, το οποίο υπολογίζεται με συντελεστή 0,0057 επί του βασικού μισθού που κατέχει ο δικαιούχος.
Η συνολική αμοιβή για κάθε μέλος ενεργοποιούμενού κλιμάκιου επιφυλακής προσδιορίζεται ανάλογα με τη διάρκειά της με το εξής ωρομίσθιο:
Για επιφυλακή ημέρας καθημερινής μέχρι την 22η ώρα, το ωρομίσθιο πολλαπλασιάζεται με τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
Για νυκτερινή επιφυλακή καθημερινής, από 22η ώρα μέχρι την 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά δεκαπέντε τοις εκατό (15%) επί τις αντίστοιχες ώρες νυκτερινής απασχόλησης.
Για ημερήσια επιφυλακή Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 6η μέχρι 22η, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
Για νυκτερινή επιφυλακή Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 22η μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά τριάντα τοις εκατό (30%) επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
Το ωρομίσθιο, για κάθε επιφυλακή ετοιμότητας, ορίζεται στα πενήντα εκατοστά του αντίστοιχου ωρομισθίου ενεργούς επιφυλακής.
Ανεξαρτήτως των ωρών επιφυλακής, τα στελέχη της ΕΕΤΤ που είναι υπόχρεοι επιφυλακής δεν μπορούν να λαμβάνουν μηνιαίως μεγαλύτερη αποζημίωση από αυτή που αντιστοιχεί σε 7 επιφυλακές ετοιμότητας (5 καθημερινές, 1 Σάββατο, 1 Κυριακή - Εξαιρέσιμη ημέρα), μη τηρουμένων των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.4354/2015 (μη υπέρβαση του 25% των συνολικών μηνιαίων αποδοχών).
Προσδίδεται αναδρομική ισχύ, από 1-1-2016, στις προτεινόμενες ως άνω διατάξεις.
Επανακαθορίζονται οι δαπάνες για τις οποίες μπορεί να διατίθεται το υπόλοιπο ποσοστό από τα τέλη για δικαιώματα χρήσης, το οποίο παραμένει στην ΕΕΤΤ μετά την οικονομική διαχείριση κάθε έτους και την απόδοση ποσοστού έως 80% στον κρατικό προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο και το οποίο μπορεί να διατίθεται στην Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) για την προαγωγή των σκοπών αυτής. (άρθρο 78)
Παρατείνονται από τη λήξη τους, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2017, οι προβλεπόμενες προθεσμίες (30-10-2015 και 31-12-2016 ειδικά για την ΕΡΤ Α.Ε.), για την αδειοδότηση κατασκευών κεραιών, των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των παρόχων δικτύου, καθώς και των νομίμως λειτουργούντων ραδιοφωνικών σταθμών.
Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης των εν λόγω προθεσμιών με υπουργική απόφαση για διάστημα όχι μεγαλύτερο των έξι μηνών από τη λήξη
της ως άνω προθεσμίας. (άρθρο 79)