Η διοίκηση του ΣΕΒΕ υποστηρίζει ακόμη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, παρά τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, απαξιώνεται συνεχώς. "Η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά και η επιχειρηματική κοινότητα αναμένει εναγωνίως την έλευση της ημερομηνίας κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ που δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι πέραν της ορισθείσης 24 Μαρτίου 2017. Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι οι συνεχείς παρατάσεις είναι προσχηματικές με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης" υπογραμμίζεται στην επιστολή του ΣΕΒΕ, ο οποίος ζητά να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το συντομότερο η διαδικασία της παραχώρησης σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το υπουργείο αποφάσισε την προσωρινή απόσπαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενός πλοηγού από την Κέρκυρα, κατόπιν επείγουσας έκκλησης του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων. Κατά τη διοίκηση του συλλόγου, οι οργανικές θέσεις πλοηγών στη Θεσσαλονίκη είναι τυπικά πέντε, αλλά οι δύο παραμένουν κενές, ενώ επί σειρά πολλών μηνών ο ένας από τους τρεις πλοηγούς απουσιάζει για λόγους υγείας. Τις τελευταίες ημέρες, επίσης για λόγους υγείας, απουσιάζει και ο δεύτερος, και σήμερα το πρωί ο τελευταίος - και μοναδικός πλέον - εν ενεργεία πλοηγός αποχώρησε ξαφνικά από την εργασία του, επικαλούμενος δυσβάσταχτο φόρτο εργασίας και επέστρεψε τελικά μετά τη συντονισμένη παρέμβαση του κεντρικού λιμενάρχη και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι οι πλοηγοί είναι οι άνθρωποι που «μανουβράρουν» τα μεγάλα καράβια, ώστε αυτά να δέσουν με ασφάλεια στο λιμάνι. Η υπηρεσία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και δεν επιβαρύνει τα δημόσια ταμεία, αφού οι πλοηγοί πληρώνονται από τα ίδια τα πλοία, από ειδικό λογαριασμό, ο οποίος σχηματίζεται από τα έσοδα των πλοηγικών δικαιωμάτων, που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.