Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον νόμο και παρουσιάζει το dikaiologitika.gr τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ μπορούν πλεόν διαμορφώνουν το τιμολόγιο παροχής των υπηρεσιών τους ελεύθερα.
Επίσης θeσπίζεται ποσό εισφοράς ενός ευρώ ανά διενεργούμενο από τα ΙΚΤΕΟ περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματος –εξαιρουμένων των επανελέγχων– και αποδίδεται από τα ΙΚΤΕΟ στο Ελληνικό Δημόσιο για την κάλυψη των εξόδων εποπτείας και ελέγχου του θεσμού του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων και την αντιμετώπιση της αποχής από αυτόν, στη χώρα.
Με μελλοντική κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται η διαδικασία και ο τρόπος απόδοσης του ως ποσού από τα ΙΚΤΕΟ.
Για την εφαρμογή των ανωτέρω οριζόμενων όσον αφορά στον υπολογισμό του αποδιδόμενου από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ποσού για το 3ο και 4ο τρίμηνο του 2013, διευκρινίζεται ότι:
H απόδοση για το 3ο τρίμηνο του 2013, καθώς και για το χρονικό διάστημα του 4ου τριμήνου από την 1-10-2013 έως και τις 10-10-2013, θα γίνει βάσει των διατάξεων που ίσχυαν με παλιότερο νόμο. Αντίθετα, για το χρονικό διάστημα από τις 11-10-2013 έως το τέλος του 4ου τριμήνου, η απόδοση θα γίνει βάσει των διατάξεων του νέου νόμου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις που καθορίζει ο νέος νόμος και παρουσιάζει το δικαιολογητικα, διευκρινίζονται οι περιπτώσεις στις οποίες απαιτείται ή όχι η καταβολή του ενός ευρώ:
α) Tα ιδιωτικά ΚΤΕΟ υποχρεούνται να καταβάλουν ποσό ενός ευρώ για κάθε διενεργούμενο αρχικό περιοδικό έλεγχο, ήτοι:
τον έλεγχο που διενεργείται στο όχημα για πρώτη φορά, ένα ή τέσσερα έτη από την ημερομηνία κατά την οποία αυτό χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά (κυκλοφορία στην Ελλάδα ως καινούριο)
τον πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο που διενεργείται σε όχημα πριν την ταξινόμησή του για έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα για πρώτη φορά ως μεταχειρισμένο τον πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο που διενεργείται σε όχημα εκποιούμενο ως ανάριθμο από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ), ή άλλο φορέα, πριν την ταξινόμησή του για έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα
κάθε επόμενο έλεγχο που διενεργείται στο όχημα στη λήξη του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου τον αρχικό περιοδικό έλεγχο που διενεργείται στο όχημα (αντί επανελέγχου), μετά την πάροδο 60 ημερών από την ημερομηνία που στον αρχικό έλεγχο διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις, ανεξαρτήτως της διενέργειας ή μη ενδιάμεσου ελέγχου τον αρχικό περιοδικό έλεγχο που διενεργείται παράλληλα με ειδικό τεχνικό έλεγχο, όπως στον έλεγχο των εκπαιδευτικών οχημάτων.
Αντίθετα, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν υποχρεούνται να καταβάλουν ποσό ενός ευρώ για τους παρακάτω ελέγχους:
τον επαναληπτικό περιοδικό έλεγχο (επανέλεγχο) που διενεργείται προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν αποκατασταθεί οι ελλείψεις, βλάβες ή ανωμαλίες που είχαν σημειωθεί σε προηγούμενο έλεγχο του οχήματος τους ειδικούς ελέγχους (αρχικούς και επανελέγχους), όπως είναι ο εκούσιος τεχνικός
έλεγχος, ο έλεγχος εγκατάστασης και απεγκατάστασης συστήματος υγραεριοκίνησης κ.λπ.