Ο υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, στο πλαίσιο ενημέρωσης των μελών της αρμόδιας Επιτροπής για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αθήνα- Αττική 2021» αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα φέρει στις συγκοινωνίες της Αττικής.
Για την Αττική, είπε πως διατηρούνται τα οδικά έργα, όπως είναι η επέκταση της Αττικής Οδού από το «Ελ. Βενιζέλος» προς το Λαύριο, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη, η ∆υτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας) και η επέκταση των γραμμών του Μετρό, του ΗΣΑΠ, του τραμ και του Προαστιακού.
Επιχειρούμε, πρόσθεσε ο κ. Μανιάτης, να περιορίσουμε την αλόγιστη χρήση των ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας με τη δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση του επιβάτη με σύγχρονους σταθμούς.
Ο υπουργός πρόσθεσε πως ένας άλλος στόχος είναι και η «προκήρυξη 28 μελετών για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου με στόχο να αποκτήσουμε μία ολοκληρωμένη πληροφοριακή βάση για το σύνολο των ακινήτων των ιδιωτών και των δημοσίων κτημάτων». «Ουσιαστικά, επιχειρούμε να δημιουργήσουμε μια πλήρη ώσμωση ανάμεσα στην κοινωνία και την αειφορία, με την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα», είπε.
Οι αλλαγές σχετικά με τον συγκοινωνιακό χάρτη είναι οι εξής:
1. Οι δημόσιες συγκοινωνίες οργανώνονται σε δύο βασικά δίκτυα: το πρωτεύον, που έχει ως στόχο να διεκπεραιώνει το μεγαλύτερο όγκο συλλογικών μετακινήσεων στην Αττική και αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), και το δευτερεύον που έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό και τροφοδοτικό ως προς το πρωτεύον και αποτελείται από γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.
2. Για τη βελτίωση προσβασιμότητας του πόλου ανάπτυξης πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού (και της νοτιοανατολικής περιοχής της Αθήνας) και της σύνδεσής τους με το νέο διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», προτείνεται να αξιολογηθούν εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης με Μέσα Σταθερής Τροχιάς κατά τέτοιο τρόπο όμως ώστε να αποφεύγεται η αστική διάχυση στην περιοχή των Μεσογείων. Καθοριστικό ρόλο προγραμματίζεται να διαδραματίσει η σήραγγα του Υμηττού που θα συνδέσει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
3. Στο κύριο Οδικό Δίκτυο Αττικής περιλαμβάνονται επίσης οι άξονες Διαπεριφερειακής Σημασίας όπως: Αττική Οδός και η επέκτασή της μέχρι το Λαύριο, η Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με τη βόρεια Πύλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (κόμβος Αγίου Λουκά) - Θήβα, σε παράλληλη νέα σιδηροδρομική σύνδεση και θα αποφορτίσει τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα Αθήνα-Υλίκη, ιδιαίτερα από πλευράς εμπορευματικών μεταφορών.
4. Στους πρωτεύοντες άξονες Μητροπολιτικής Σημασίας περιλαμβάνεται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο τμήμα νοτίως της Αττικής Οδού μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, η Λεωφόρος Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, αλλά και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας (σε συνδυασμό με διέλευση Μέσου Σταθερής Τροχιάς Πειραιώς-Περάματος προς Σαλαμίνα και με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος).
Με πληροφορίες από τον Ελευθερο Τύπο