Ειδικότερα αύξηση το ποσό που πληρώνουν θα έχουν οι πολίτες , οι οποίοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους την κάρτα απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία και τρόλεϊ. Μέχρι τώρα η εν λόγω κάρτα κόστιζε 20 ευρώ και έδινε στους κατόχους της τη δυνατότητα απεριόριστων διαδρομών αποκλειστικά με αυτά τα δύο μέσα.
Από την 1η Σεπτεμβρίου η παραπάνω κάρτα απεριορίστων διαδρομών καταργείται και όσοι την χρησιμοποιούν θα πρέπει να προμηθευτούν την νέα κάρτα αξίας 30 ευρώ, με την οποία, όμως, θα μπορούν να πραγματοποιούν μετακινήσεις με όποιο μέσο επιθυμούν. Ωστόσο η δυνατότητα αυτή είναι άχρηστη για κάποιον που οι ανάγκες του καλύπτονται αποκλειστικά από λεωφορεία και τρόλεϊ.
Το αποτέλεσμα ....πάνω από 700.000 επιβάτες θα επιβαρυνθούν με 10 ευρώ τον μήνα.
Ενστάσεις για τη νέα τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, είχε διατυπώσει στο παρελθόν με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Τα μέλη του χαρακτηρίζουν μεν θετική τη «μείωση των τιμών των εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών», πλην όμως «αρνητική» την κατάργηση της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τα λεωφορεία και τρόλει.
Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους στην κατάργηση της κάρτας απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικά για λεωφορεία και τρόλεϊ, σημειώνοντας πως, παρά το γεγονός ότι το μετρό είναι το πιο ποιοτικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην Αττική, εν τούτοις το λεωφορείο κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην επιβατική κίνηση. «Οπότε οι πολίτες που χρησιμοποιούν κάρτα απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικά για το λεωφορείο (και το τρόλεϊ) θα έχουν οικονομική επιβάρυνση, καθώς καταργείται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών μειωμένου κόστους για τα μέσα αυτά. Αυτό είναι αρνητικό, καθώς το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λεωφορείου έναντι του μετρό είναι η ευελιξία του στην προσβασιμότητα απομακρυσμένων περιοχών και η ευρεία γεωγραφική του κάλυψη»