Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Βοιωτίας της ΝΔ κ. Γιάννη Καράμπελα σχετικά με την αύξηση της τιμής των διοδίων στην Κεντρική Ελλάδα και τη διέλευση φορτηγών μέσα από τους οικισμούς της περιοχής του, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι «η όποια μείωση ή αύξηση των διοδίων δεν είναι ζήτημα το οποίο μπορούμε να κουβεντιάζουμε και να αποφασίσουμε εδώ στη Βουλή, με την έννοια ότι πλέον υπάρχουν χρηματοδοτικά σχήματα τα οποία οι τράπεζες χρηματοδοτούν».
«Οταν θα ολοκληρωθούν οι δρόμοι από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις εξελίξεις και την κίνηση, θα καθοριστεί από τους ίδιους τους παραχωρησιούχους το ύψος των διοδίων. Και είμαι βέβαιος ότι τότε θα μειωθούν, γιατί πια δεν θα υπάρχουν δαπάνες κατασκευής των έργων» σημείωσε.
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα έσοδα των διοδίων πηγαίνουν αποκλειστικά στην κατασκευή των δρόμων. «Δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, σε κανένα ταμείο κάποιας εταιρείας» είπε και γνωστοποίησε ότι τα έσοδα (με ΦΠΑ) των σταθμών διοδίων της Νέας Οδού στη Βοιωτία αυξήθηκαν κατά 20% στη Θήβα, 28% στην Τραγάνα και 3% στην Αγία Τριάδα. «Μέσος όρος συνόλου 16,72% αύξηση εσόδων στα διόδια το πρώτο εξάμηνο του 2014» τόνισε.
Επίσης, επανέλαβε ότι η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων αποφασίστηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2007 και όχι κατά τη διάρκεια της θητείας του, ενώ επισήμανε ότι τον δρόμο τον πληρώνει ο χρήστης και όχι ο φορολογούμενος. Στο μεταξύ ο υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό ότι από την επανεκκίνηση των έργων ως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές προς τους κατασκευαστές, ύψους 400 εκατ. ευρώ. «Υπάρχει μια πολύ σημαντική αύξηση του ΑΕΠ εξαιτίας της κατασκευής των έργων» είπε.
πηγη:Το Βημα