Ο κ. Τσιρώνης τάχθηκε κατά της αυτορρύθμισης της φέρουσας ικανότητας σε περιβαλλοντικά ζητήματα λέγοντας ότι η συγκεκριμενοποίησή της «θα δυσαρεστήσει όσους είχαν εθιστεί στην οικονομία της αρπαχτής, αλλά και το πελατειακό κράτος», επισημαίνοντας ότι «τα οφέλη για την οικονομία θα είναι πολλαπλά», όπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Όπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός, οι επιπτώσεις από τη μη συγκεκριμενοποίηση είναι κατά κανόνα ετεροχρονισμένες ακόμα και για δεκαετίες, αναφέροντας την περίπτωση της αντοχής του θεσσαλικού υδροφορέα στη βαμβακοκαλλιέργεια.
Παράλληλα, συνέχισε, «οι επιπτώσεις είναι αποθετικές σε πολίτες και δραστηριότητες άσχετες με το αίτιο που τις προκαλεί», αναφέροντας ως παράδειγμα την περίπτωση του Mall του Αγίου Δημητρίου, το οποίο, όπως είπε, «προκαλεί καθημερινά απίστευτο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά αυτό δεν αποτυπώνεται στους ισολογισμούς του».
Δυστυχώς, τόνισε ο κ. Τσιρώνης, «οι κατεστημένες πολιτικές αντιλήψεις συνεχίζουν να εκλαμβάνουν τη συζήτηση για τη φέρουσα ικανότητα ως μια ακόμα τροχοπέδη για την πολυπόθητη ανάπτυξη».
«Αδυνατούν να καταλάβουν ότι όχι μόνον δεν είναι τροχοπέδη, αλλά αντίθετα είναι πυλώνας ανάπτυξης», επισήμανε, αναφέροντας ως φωτεινή εξαίρεση το δήμαρχο Σαντορίνης, «ο οποίος αντί να κομπορρημονεί για την αύξηση προσέλευσης τουριστών στον νησί, μας εξηγούσε ότι η περαιτέρω διόγκωση του αριθμού των τουριστών μειώνει τα έσοδα ανά τουρίστα, γιατί οι άνθρωποι πλέον αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από τις υπάρχουσες υποδομές, με αποτέλεσμα κυρίως οι προσερχόμενοι με κρουαζιερόπλοια να συνωστίζονται άσκοπα και να αρκούνται σε μερικές φωτογραφίες», όπως είπε.