Το συνέδριο διοργανώνεται σήμερα και αύριο στο κτίριο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
Στο χαιρετισμό του, μιλώντας εκ μέρους του κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου, γενικού διευθυντή της Cosco, ο Ζανγκ Ανμίνγκ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά και διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης της Cosco Pacific στην Ευρώπη τόνισε ότι "εδώ και τρία χρόνια η συνεργασία όλων των φορέων στο λιμάνι του Πειραιά επέτρεψε τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και τη μείωση των εκπομπών ρύπων".
Ο κ. Ζανγκ, μιλώντας αποκλειστικά στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, χαρακτήρισε πολύ καλό το κλίμα συνεργασίας ανάμεσα στη νέα κυβέρνηση και την Cosco ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι στα σχέδια της κινέζικης εταιρείας είναι η ενίσχυση των επενδύσεων τα προσεχή χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά.
Καλωσορίζοντας τους παραβρισκόμενους, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης υπογράμμισε ότι έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι ενώ εξέφρασε την άποψη ότι "η ανάπτυξη θα έρθει από τη θάλασσα".
"Βλέπουμε τις νέες προκλήσεις και είμαι πεπεισμένος ότι θα ακολουθήσουμε όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο των μεταφορών και της ανάπτυξης των λιμανιών" πρόσθεσε ο ίδιος.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ερευνητικού έργου INTE-TRANSIT: "Integrated and Inderoperable Maritime Transit Management System". Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Στην κοινοπραξία του έργου συμμετείχαν τρεις φορείς από την Ελλάδα: το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) καθώς και οι εταιρείες Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά και SΕΑbility.
Αναφερόμενος στο έργο της κοινοπραξίας, ο Άγγελος Αμδίτης, συντονιστής του έργου INTE-TRANSIT και ερευνητής του ΕΠΙΣΕΥ, τόνισε μιλώντας αποκλειστικά στο ΑΠΕ - ΜΠΕ "ότι το βάρος δόθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές". Όπως είπε, "έγινε προσπάθεια ανάπτυξης συστημάτων παρακολούθησης και οργάνωσης κοντέινερ στο λιμάνι αλλά και διασύνδεσης του λιμανιού με περιοχές της εφοδιαστικής αλυσίδας". Ο κ. Αμδίτης συμπλήρωσε ότι "η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών θα φέρει επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας".
Η κοινοπραξία ανέπτυξε ένα σύστημα αυτόματης διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με τη χρήση σύγχρονων επικοινωνιακών και πληροφοριακών τεχνολογιών (όπως το διαφορικό GPS και η τεχνολογία RFID) για τη βελτίωση των υφιστάμενων συστημάτων διαχείρισης και εντοπισμού των εμπορευματοκιβωτίων και των οχημάτων της γιάρδας σε πραγματικό χρόνο.
Πιο συγκεκριμένα, στα λιμάνια του Πειραιά, της Βαλένθια στην Ισπανία και του Κόπερ στη Σλοβενία, προτάθηκαν και εφαρμόστηκαν συστήματα αυτόματης ανίχνευσης, ελέγχου θέσης και παρακολούθησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και οχημάτων γιάρδας (φορτηγών και γερανών) καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο χώρο των λιμένων. Τα συγκεκριμένα συστήματα αξιοποιούν ασύρματες τεχνολογίες επικοινωνιών και υποστηρίζονται από το αντίστοιχο λογισμικό διαχείρισης των επιμέρους οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων.
Η αλλαγή και διαχείριση των δεδομένων του συστήματος πραγματοποιείται μέσα από μια "έξυπνη" πλατφόρμα ελέγχου και διαχείρισης δεδομένων, το σύστημα INTE-TRANSIT.