Η ελληνική πλευρά φαίνεται ότι κατέληξε σε πρόταση για αύξηση στα όρια ηλικίας που ισχύσουν στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, κατά πέντε έτη, θέλοντας έτσι να περιορίσει τις απαιτήσεις των δανειστών που είναι πολύ πιο σκληρές. Την ίδια στιγμή όμως στο σκέλος του ΕΕΕ, διαπιστώνονται διαφορετικές προσεγγίσεις που μένει να γεφυρωθούν μέσα από συνάντηση των δύο μερών που θα πραγματοποιηθεί σήμερα ή το αργότερο αύριο.
Αναφορικά με το σκέλος των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, η ελληνική πλευρά αποδέχεται η αύξηση του ορίου ηλικίας να ξεκινήσει άμεσα, από το β' εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Θέτει επίσης, χρόνο προσαρμογής που κυμαίνεται από το 2021 έως το 2022, ενώ ισχύει και η πρόταση για περαιτέρω αύξηση κατά ένα εξάμηνο ανά έτος, από το 2016 και μετά.
Στο ζήτημα του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών έχουν ξεκαθαρίσει ότι σχεδιάζουν την καθολική εφαρμογή του, χωρίς την προσθήκη άλλων προνοιακών παροχών. Η ελληνική πλευρά όμως, έχοντας διαπιστώσει ήδη τις δυσλειτουργίες από την πιλοτική εφαρμογή του ΕΕΕ σε 13 δήμους στις περιφέρειες όλης της χώρας, διστάζει να αποδεχτεί την πανελλαδική επέκταση του συγκεκριμένου μοντέλου. Άλλωστε, θέλει να υπάρξει ένα μίγμα πολιτικών, που να στηρίζει και τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί και προχωράει η εφαρμογή τους. Πρόκειται για την επιδότηση σίτισης, μέσω της κάρτας αλληλεγγύης, για την επιδότηση ενοικίου και για την δωρεάν επανασύνδεση και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, σε πολίτες που βιώνουν συνθήκες ακραίας φτώχειας.
Το υπουργείο Εργασίας, θεωρεί ότι τα συγκεκριμένα μέτρα αποδίδουν καρπούς και εάν στηριχθούν, μπορούν υπό προϋποθέσεις να αποτελέσουν ένα «δίχτυ ασφαλείας». Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΕΕ θα μπορούσε να προσφέρει μόνο στο επίπεδο της επικουρικής βοήθειας. Εξετάζεται επίσης και το ενδεχόμενο τα ζητήματα προνοιακής παροχής να μεταφερθούν για τη λήψη οριστικών αποφάσεων σε μελλοντικό χρόνο, έως το τέλος του έτους.