Το έργο εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των θαλάσσιων μεταφορών στον Θερμαϊκό, ενώ θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την περιοχή του Καλοχωρίου, προς την οποία αναγκαστικά εκτρέπονται σήμερα τα φορτηγά οχήματα που κινούνται από και προς το λιμάνι, περίπου 1000 ημερησίως (χωρίς να συνυπολογίζονται όσα κατευθύνονται στις αποθήκες ακριβώς έξω από την ελεύθερη ζώνη του λιμανιού και την πύλη 16).
Ήδη, κατόπιν πρωτοβουλίας της διοίκησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ (ΕΟ ΑΕ), η ΟΛΘ ΑΕ αποφάσισε την άμεση χρηματοδότηση των μελετών που αφορούν στην ολοκλήρωση του έργου, με ποσόν ύψους έως 400.000 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό η όλη διαδικασία επισπεύδεται σημαντικά κι ανοίγει ο δρόμος για την προκήρυξη της εκτέλεση των απαιτούμενων μελετών από την ΕΟ ΑΕ. Σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γιώργο Κολλιόπουλο, τον Μάιο-Ιούνιο η εταιρεία ευελπιστεί να έχει έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης (σ.σ. ο ανάδοχος αναμένεται να έχει εγκατασταθεί μέχρι το τέλος του 2016).
Η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, παρότι εξαιρετικής σημασίας, δεν ελήφθη κατά τα φαινόμενα υπόψη στη διαδικασία κατασκευής του κόμβου Κ16 στη Λαχαναγορά, ο οποίος είχε προκηρυχθεί προ ολίγων ετών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ως αποτέλεσμα -εξαιτίας της ανισοπεδοποίησης- τα φορτηγά αποκλείονται από τον ΠΑΘΕ και είναι ...μονόδρομος η κατεύθυνσή τους στην εσωτερική περιφερειακή.
Τα πράγματα φαίνεται όμως ότι πλέον παίρνουν τον δρόμο τους, καθώς η κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος της συνδετήριας οδού (ολοκληρωμένα είναι περίπου 2.100 από τα συνολικά 3.000 μέτρα, σε οδογέφυρα μονού κλάδου), προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα στον άξονα προτεραιότητας 3 για το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και την οδική ασφάλεια (σ.σ.το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα τέσσερα ελληνικά που έχουν ενταχθεί στα 94 του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, μαζί με εκείνα του Πειραιά, της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας).
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι το έργο της σύνδεσης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καθυστερήσει, καθώς η προοπτική ανάπτυξης το λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με την επέκταση της 6ης προβλήτας στα επόμενα χρόνια, θα εντείνει ακόμη περισσότερα τα προβλήματα κυκλοφορίας. "Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του master plan της εταιρείας, η διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2040, ενώ εκείνη του συμβατικού λιμένα θα διπλασιαστεί, κάτι το οποίο σημαίνει ότι θα αυξηθεί αντίστοιχα και ο αριθμός των διερχόμενων φορτηγών" σημείωσε και πρόσθεσε ότι από τα 70 φορτηγά κάθε ώρα το 2020, η κίνηση υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 217 το 2040.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Ρούτο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού, το εναπομείναν έργο αφορά -μεταξύ άλλων- την κατασκευή οδογέφυρας περίπου 700 μέτρων και την αναβάθμιση της υφιστάμενης προσωρινής σύνδεσης του Καλοχωρίου με τον ΠΑΘΕ και το λιμάνι, με τη δημιουργία νέου πλήρους κόμβου.
Εν αναμονή των εξελίξεων, πάντως, η ταλαιπωρία με το κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή συνεχίζεται. Τα φορτηγά κινούνται μέσω παρακαμπτηρίου στην περιοχή Καλοχωρίου. Από εκεί βγαίνουν στους φωτεινούς σηματοδότες της Λαχαναγοράς από τον Κ16, που παραμένει ισόπεδος, ώστε να εισέλθουν στον ΠΑΘΕ. Στη συνέχεια όμως ο Κ16 γίνεται ανισόπεδος και τα φανάρια καταργούνται, με αποτέλεσμα τα φορτηγά να μην έχουν πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο. Με άλλα λόγια, ο Κ16 ανισοπεδοποιήθηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη η ανάγκη εξυπηρέτησης της κίνησης του λιμανιού.