Στο πλαίσιο αυτό τον Απρίλιο αναμένεται να τεθούν σε κίνηση οι διαδικασίες απελευθέρωσης της έκτασης ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης.
Παραλλήλως, έντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Ρώσων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία το χρονοδιάγραμμα των δεσμευτικών προσφορών φαίνεται ότι θα παραταθεί ώς τα τέλη Φεβρουαρίου. Στο κάδρο βρίσκονται ακόμη ο Αστέρας Βουλιαγμένης (αναμένονται σύντομα ανακοινώσεις), το ξεμπλοκάρισμα του ΔΕΣΦΑ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο ΟΛΘ και η περιοχή της Αφάντου στη Ρόδο.
Στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν το 2016 «ζεστό χρήμα» από παλαιότερα και νέα ντιλ όπως ο ΟΠΑΠ, ο ΟΔΙΕ, το Ψηφιακό Μέρισμα, η κινητή τηλεφωνία, ο ΔΕΣΦΑ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, οι μαρίνες και ορισμένα ακίνητα. Μόνο από τα περιφερειακά αεροδρόμια θα εισπραχθούν 1,23 δισ. ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο του 2016.
Επισήμως στα έσοδα της νέας χρονιάς δεν υπολογίζονται οι εισπράξεις από τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Παρά την αισιοδοξία για το 2016, τα συνολικά έσοδα από ολοκληρωμένους διαγωνισμούς για το 2015 ήταν μόλις 300 εκατ. ευρώ, καθώς σε αυτά δεν υπολογίζονται τα τιμήματα από τους διαγωνισμούς των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού κ.τ.λ.
Ειδικά για τον ΟΛΠ η κυβέρνηση αναμένει τίμημα κατά πολύ υψηλότερο από τη σημερινή υποτιμημένη χρηματιστηριακή αξία, η οποία βρίσκεται στα επίπεδα των 390 εκατ. ευρώ. Στην κούρσα έχει απομείνει μόνο ο κινεζικός κολοσσός της COSCO, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσε προσφορά στον διαγωνισμό αυτή την εβδομάδα.
Αυτή την εβδομάδα από το «παιχνίδι» αποσύρθηκαν, αφήνοντας το γήπεδο ελεύθερο στους Κινέζους, τόσο η δανέζικη APM Terminals (θυγατρική της Maersk) όσο και η φιλιππινέζικη ICTS. Με μια λιτή ανακοίνωση το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και ότι οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν στις 12 Ιανουαρίου 2016, με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Την ίδια ώρα θολό παραμένει το τοπίο αναφορικά με τη δημιουργία του νέου υπερταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Στο ΤΑΙΠΕΔ πάντως αναμένουν ότι ένα μεγάλο κομμάτι των υποδομών και των εταιρειών που βρίσκονται στο χαρτoφυλάκιό του θα περάσει στον νέο «γίγαντα» των ιδιωτικοποιήσεων. Άλλωστε η Ομάδα Δράσης για το νέο ταμείο βρίσκεται ήδη στα σκαριά, ενώ αναζητείται και ο επικεφαλής του ανάμεσα σε έλληνες μάνατζερ.