Παρά τις αντιδράσεις, οι επιβάτες είχαν μείνει με αυτή την εντύπωση και ανέμεναν τις αυξήσεις, οι οποίες ακόμη δεν έχουν επιβληθεί.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με την «Καθημερινή» τονίζουν ότι η αύξηση στα εισιτήρια θα επιβληθεί και μάλιστα σύντομα, χωρίς ωστόσο να μπορούν να προσδιορίσουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Αποδίδουν την αναβολή στο γεγονός ότι δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα επικεφαλής στις συγκοινωνιακές εταιρείες, εν αναμονή έκδοσης του σχετικού ΦΕΚ. Πριν από την έκδοση όμως του ΦΕΚ, είχε σημειωθεί ακόμη μία σημαντική καθυστέρηση που ξεπέρασε τους δέκα μήνες και αφορά τον ορισμό των νέων διοικήσεων. «Μένει να τοποθετηθούν τα νέα στελέχη στις εταιρείες του ΟΑΣΑ, να δουν αν και τι προεργασία έχουν κάνει οι προηγούμενοι, για να έχουν σαφή εικόνα τού πότε θα είναι έτοιμος ο μηχανισμός να εφαρμόσει τη νέα τιμολογιακή πολιτική», σημειώνουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών, που υποστηρίζουν ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν από την εκπνοή του Ιανουαρίου.
Οι ίδιες οι εταιρείες, που κλήθηκαν να επωμιστούν το κόστος της αύξησης του ΦΠΑ, βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση έχοντας υποστεί την επιβάρυνση (9,5 εκατ. ευρώ περίπου) από τη ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών κατά την επιβολή των ελέγχων κεφαλαίων το περασμένο καλοκαίρι. Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου μπορεί να μην κατευθυνθεί προς την ενίσχυση των εσόδων των φορέων, ωστόσο αυτοί απαλλάσσονται πλέον από την απορρόφηση της ανατίμησης του ΦΠΑ. Οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αναζητούν τρόπους κάλυψης των κενών στους προϋπολογισμούς τους, με δεδομένο μάλιστα ότι φέτος είναι αντιμέτωπες και με την κατά 14 εκατ. ευρώ μείωση της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ. Σημειώνεται ότι το 2014 η κρατική επιδότηση είχε μειωθεί κατά 58 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, εάν δεν εγκριθεί το αίτημα που έχουν καταθέσει οι φορείς για έκτακτη χρηματοδότηση των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με 29 εκατ. ευρώ και των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με 11 εκατ. ευρώ, κινδυνεύει η λειτουργία των συγκοινωνιών.
Πρόσθετο βάρος για τις εταιρείες αποτελεί η διόγκωση του διαχρονικού προβλήματος της μη καταβολής των οφειλών των υπουργείων προς τον οργανισμό, που είναι μειωμένες κατά 20,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014.
Σημειώνεται ότι από την 1η/1/2016 ο ΟΑΣΑ υποχρεούται να διακόψει την παροχή δωρεάν υπηρεσίας σε περίπτωση που δεν έχουν τακτοποιηθεί οι οφειλές των υπουργείων. Παράλληλα, χάνονται 3 εκατ. ευρώ μηνιαίως από την απόφαση για οριζόντια δωρεάν μετακίνηση των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ ανέργων.