Ωστόσο, ο ίδιος, με πρόσφατη επιστολή του προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι, αναμένει οδηγίες από την κυβέρνηση και τους υπουργούς Γ. Σταθάκη (Οικονομίας) και Χρ. Σπίρτζη σχετικά με τους όρους και το ρόλο του δ.σ. όσον αφορά τη διαπραγμάτευση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθείται και ήδη συναντά αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού στρατοπέδου, για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει η ΔΑΑ δεν θα μπει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα από τους Καναδούς της PSP (που ελέγχουν το 40% και έχουν τη διαχείριση), ούτε και από τον όμιλο Κοπελούζου που ελέγχει το 5%.
Αντίθετα, θα αξιοποιηθούν τα αποθεματικά της ΔΑΑ τα οποία, κατά σύμπτωση, προσεγγίζουν τα 300 εκατ. ευρώ, δηλαδή το ποσό που κυκλοφορεί πως θα απαιτηθεί για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), που ελέγχει το 30% από το 55% που κατέχει συνολικά το Δημόσιο, έχει ανακοινώσει ότι, θα πωλήσει το ποσοστό του, είτε μέσω εισαγωγής των μετοχών της ΔΑΑ σε χρηματιστήριο, είτε μέσω άλλης διαδικασίας.
Οι πληροφορίες που επικαλείται ο ραδιοφωνικός σταθμός Αθήνα 9,84, από την ΔΑΑ αναφέρουν πως για να τελεσφορήσει το σχέδιο των Καναδών και του εγχώριου συνεταίρου τους απαιτείται η συναίνεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει εξασφαλιστεί.
Η άμεση παράταση της σύμβασης παραχώρησης θεωρείται από όσους πιέζουν με κάθε μέσο την κυβέρνηση ως υποχρεωτική για να προχωρήσουν οι επενδύσεις στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ετσι, αναφέρεται, θα είναι ασφαλείς οι επενδυτές για να προχωρήσουν π.χ. στην επένδυση για τον νέο (τρίτο) τερματικό σταθμό.
Στην πραγματικότητα, όμως, η ΔΑΑ (και οι ιδιώτες μέτοχοί της) είναι αναγκασμένη, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, να προχωρήσει στην επένδυση για τον τρίτο τερματικό σταθμό όταν η κίνηση ξεπεράσει τους περίπου 19.000.000 επιβάτες. Πέρυσι, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» υποδέχθηκε 18.073.940 ταξιδιώτες και κατέγραψε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης του Τop 30 αλλά και στην κατηγορία αεροδρομίων μεσαίου μεγέθους.
Θεωρείται σίγουρο πως μέσα στην προσεχή διετία θα ξεπεράσει τον αριθμό επιβατών που με βάση τη σύμβαση παραχώρησης οδηγεί στην κατασκευή του νέου τέρμιναλ. Ανεξάρτητα από το αν παραταθεί η σύμβαση παραχώρησης ή όχι.
Όσοι αντιδρούν στην εσπευσμένη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και πώλησης του 30% της ΔΑΑ (παρά το γεγονός πως αποτελεί μνημονιακή δέσμευση) προσθέτουν και άλλο ένα σημείο. Εκτός από τη ζημιά που θα υποστεί το δημόσιο με την επέκταση μιας σύμβασης που θεωρείται προνομιακή για τους ιδιώτες μετόχους, θα υπάρξει και ζημιά από την πώληση του 30% σε μια περίοδο που τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία είναι πλήρως απαξιωμένα.
Πρόσωπα που κινούνται στον τομέα της ιδιωτικοποίησης υποστηρίζουν ότι, με βάση τη σημερινή κερδοφορία της, η ΔΑΑ μπορεί να αποτιμηθεί κοντά στο ένα δισ. ευρώ και συνεπώς το 30% που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ αποτιμάται στα 300 – 350 εκατ. ευρώ.
Όμως, με τις σημερινές συνθήκες στην ελληνική οικονομία αποκλείεται να προσεγγίσει αυτό το ποσό, επισημαίνουν. Οι ίδιοι θεωρούν πως το δημόσιο αφού θα έχει πληρώσει για την επέκταση της σύμβασης, μετά θα πωλήσει και το 30% με αποτέλεσμα να μην επωφεληθεί από την αύξηση της επιβατικής κίνησης εξαιτίας της καλής πορείας του τουρισμού.
Οι ίδιοι επισημαίνουν πως ακόμα και οι δανειστές πιθανώς θα αντιδράσουν όταν αντιληφθούν ότι, ένα τόσο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου (μόνο από τα μερίσματα εισπράττει ετησίως περί τα 50 – 55 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα οφέλη από τη μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού) οδεύει προς πώληση μέσα σε κλίμα απαξίωσης για την ελληνική αγορά.