Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μελετούν αλλαγές. Κριτήριο επιλογής εταιρείας για το διάστημα της παράτασης θα είναι «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών.
Η παράταση δίνεται μέχρι να προκηρυχθεί από την ΥΠΑ ο επόμενος διαγωνισμός και προκειμένου να μη διαταραχθεί η θερινή σεζόν, καθώς οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου. Ετσι, εγκρίθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων χωρίς να προηγηθεί σχετική προκήρυξη για την ανάδειξη αναδόχων για το διάστημα από την 1η Απριλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου.
Τα κριτήρια που αναμένεται να εφαρμόσει το υπουργείο στις άγονες γραμμές είναι:
- Η εποχικότητα,
- Η επιβατική κίνηση
- Η χιλιομετρική απόσταση.
- Εάν ο επιβάτης είναι μόνιμος κάτοικος ή επισκέπτης ώστε να μην έχει την ίδια έκπτωση στο εισιτήριο.
- Το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου, καθώς θα δοθεί έμφαση στα αεροδρόμια που έχουν μείνει εκτός παραχώρησης και θα τα διαχειρίζεται το Δημόσιο.
- Λόγοι εθνικής πολιτικής.