«Εκτός από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, υπάρχει και τρίτος τομέας της οικονομίας, ο οποίος είναι λιγότερο γνωστός στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.
Η κ. Αντωνοπούλου σημείωσε, πως ο χώρος της κοινωνικής οικονομίας αναπτύσσει δραστηριότητες που στοχεύουν στον βιοπορισμό των μελών του, το συλλογικό όφελος της επιχείρησης, ενώ έχει και μια κοινωνική ωφέλεια ώστε να παράγει προϊόντα και υπηρεσίες που εκλείπουν στην αγορά.
Επίσης, η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας τόνισε, πως ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί τον τομέα της κοινωνικής οικονομίας από τον καθιερωμένο χώρο της ιδιωτικής και δημόσιας οικονομίας, είναι οι συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες στη λήψη των αποφάσεων.
«Ένα μέλος, ένας εργαζόμενος, μια ψήφος. Άρα συναποφασίζουμε και για το τι θα παράγουμε, πώς θα διαθέσουμε αυτό που παράγουμε και όταν προκύπτει πλεόνασμα, συναποφασίζουμε πως αυτό το κέρδος κατανέμεται ανάμεσα μας, αλλά και το πώς το χρησιμοποιούμε ώστε να υπάρχει κοινωνικό αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία» σημείωσε η υπουργός.
Μεταξύ άλλων πρόσθεσε πως χαρακτηριστικό ζήτημα της κοινωνικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας είναι πως «υπάρχει περιορισμός στην διανομή των κερδών», καθώς το 35% των κερδών διανέμεται υποχρεωτικά στους εργαζόμενους. Επίσης, το 5% θα πρέπει να είναι το αποθεματικό, ενώ το υπόλοιπο κέρδος θα πηγαίνει η σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν την παραγωγική διαδικασία της εταιρείας, προσλαμβάνοντας ανθρώπους, ή προσφέροντας αυτό το πλεόνασμα σε «δράσεις που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία».
Στην προσπάθεια του νόμου ώστε αυτός ο χώρος της οικονομίας να μην είναι «κρατικοδίαιτος» αναφέρθηκε επίσης η κ. Αντωνοπούλου, λέγοντας πως ο νόμος προβλέπει ότι στα τρία χρόνια μετά την ίδρυση μιας κοινωνικής αλληλέγγυας επιχείρησης, θα πρέπει τουλάχιστον το 40% της δραστηριότητας της να μην εξαρτάται από το δημόσιο χρήμα.
Για τη δημιουργία μιας τέτοιας επιχείρησης, χρειάζεται η υποβολή αίτησης μαζί με ένα καταστατικό, και η έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ, ενώ τα υποστηρικτικά μέτρα είναι η δημιουργία Κέντρων Υποστήριξης σε κάθε νομό, όπου θα υπάρχει ενημέρωση, πληροφόρηση των επαγγελματικών σχεδίων, δικτύωση με άλλες επιχειρήσεις κ.ά..
Σχετικά με τα κίνητρα που υπάρχουν για τις κοινωνικές και αλληλέγγυες επιχειρήσεις, η κ. Αντωνοπούλου τόνισε μεταξύ άλλων, πως υπάρχουν δυνατότητες ώστε αυτές οι επιχειρήσεις να συμμετέχουν ακόμα και σε διαγωνισμούς δημοσίων συμβάσεων κατ' αποκλειστικότητα.