Από την απεργία ανεμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στις πτήσεις στα αεροδρόμια .
Οι εργαζόμενοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας απαιτούν:
• Να σταματήσει η θεσμική και οικονομική απαξίωση της Υπηρεσίας και ειδικότερα του Κλάδου των ΗΜΑΕΚ.
• Την άμεση αποδέσμευση των απαραίτητων κονδυλίων για τη συντήρηση και επισκευή των συστημάτων Αεροναυτιλίας της Χώρας.
Το ψήφισμα των εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ) βιώνουμε καθημερινά, εδώ και μία εξαετία, τις καταστροφικές επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας και των μνημονίων σε επίπεδο τόσο επιχειρησιακό, όσο και θεσμικό.
Ιδιαίτερα τους τελευταίους οκτώ μήνες, μετά την ψήφιση του Ν.4427/2016, η επιχειρησιακή απαξίωση του έργου μας έχει λάβει μορφή εξοντωτική. Η κατάργηση
-κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Νομικού πλαισίου- κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους ΗΜΑΕΚ, η ακατανόητη και εξαμβλωματική οργάνωση των νέων Οργανικών Μονάδων των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, η απορρύθμιση του χρόνου εργασίας των κλάδων Αεροναυτιλίας και ο οικονομικός μαρασμός που θεσμοθετείται για τη νέα ΥΠΑ αποτελούν ελάχιστο δείγμα των καταστροφικών αλλαγών που φέρει ο νέος νόμος.
Ακόμα όμως και η καθημερινή απαραίτητη λειτουργία των ΗΜΑΕΚ αντιμετωπίζει αξεπέραστα εμπόδια. Οι ελάχιστοι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για την προμήθεια των απαραίτητων ανταλλακτικών και για τις μετακινήσεις του προσωπικού για τις προληπτικές αλλά και τις διορθωτικές συντηρήσεις του εξοπλισμού Αεροναυτιλίας, είναι ανύπαρκτοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην προμήθεια καυσίμων για τα αεροσκάφη της Μονάδας Πτητικών Μέσων, με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία κάθε φορά η επιτυχής ολοκλήρωση του από αέρα ελέγχου των Πολιτικών και Στρατιωτικών Ραδιοβοηθημάτων της Ελλάδας. Τα όρια ασφαλούς λειτουργίας του αεροναυτιλιακού εξοπλισμού ωθούνται πλέον στα ελάχιστα. Ο οικονομικός αυτός στραγγαλισμός, πέραν της καθημερινής απαξίωσης του έργου μας, θα έπρεπε να προκαλεί έντονη ανησυχία στην πολιτική ηγεσία της Υπηρεσίας. Παρ' όλα αυτά, κανένας δεν φαίνεται να ευαισθητοποιείται!
Η λειτουργία της Fraport στο ρόλο διαχειριστή σε δεκατέσσερις αερολιμένες έγινε μετά από ελλειμματική έως ανύπαρκτη προετοιμασία. Εκτός των κατά τόπους μεγάλων προβλημάτων λειτουργίας του προσωπικού στους χώρους συστημάτων Α/Ν των αερολιμένων, αποτέλεσμα της υπηρεσιακής αυτής αδράνειας ήταν η πρόκληση σειράς σοβαρών περιστατικών ασφαλείας στις Υπηρεσίες CNS τον Απρίλιο με υπαιτιότητα της Fraport, μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες εργασιών! Η κατάσταση αυτή κατέδειξε με σαφήνεια τα κενά της υπάρχουσας σύμβασης υπηρεσιών και, κυρίως, σηματοδότησε ενδεχόμενη δυσμενή τάση στην ασφάλεια των πτήσεων. Είναι εύλογο το ερώτημα για την εξέλιξη της επικίνδυνης αυτής τάσης μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι κινήσεις των αεροσκαφών θα αυξηθούν κατακόρυφα!
Μετά την πρόσφατη κατάθεση έντεκα άρθρων με τουλάχιστον είκοσι τροπολογίες στο Ν.4427/2016 εκ των οποίων καμία δεν έλυσε το παραμικρό πρόβλημα απ' όσα αναφέραμε, διαπιστώσαμε πλήρη αναντιστοιχία λόγων και έργων από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν υπάρχει ούτε διάθεση συνεννόησης, αλλά κυρίως καμία συναίσθηση του κινδύνου ενόψει της τουριστικής περιόδου.