Συγκεκριμένα η διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει πρόνοια για τις υπερωρίες των υπαλλήλων στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες ώστε να μπορούν να απασχολούνται καθ’ υπέρβαση των προβλεπομένων ωρών από το ενιίο μισθολόγιο .
Η διάταξη προβλέπει τι οι διοικήσεις των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, θα μπορούν να κατανέμουν, καθ’ υπέρβαση των προβλεπομένων (ενιαίο μισθολόγιο), στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών τις υπερωρίες απασχόλησης, τον αριθμό της νυχτερινής εργασίας και της εργασίας κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εφόσον δεν υπερβαίνουν το συνολικό αριθμό των ωρών απασχόλησης ανά αντίστοιχη Διεύθυνση ή Υπηρεσιακή Μονάδα των εν λόγω επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει ότι με την ένταξη των υπαλλήλων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου τέθηκαν ανώτατα όρια ανά υπάλληλο, στον αριθμό των ωρών υπερωριακής απασχόλησης ανά μήνα (20 ώρες), στον αριθμό των ωρών της νυχτερινής εργασίας και της εργασίας κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ανά μήνα (16 ώρες), καθώς και στον αριθμό των μετακινήσεων εκτός έδρας κατ' έτος (60 μετακινήσεις).
Στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπου οι επιχειρήσεις λειτουργούν σε 24ωρη βάση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους με το σύστημα της κυκλωματικής εργασίας, θα πρέπει να παρέχεται στις Διοικήσεις η δυνατότητα να κατανέμουν τις προαναφερθείσες ώρες και μετακινήσεις ανά υπάλληλο καθ' υπέρβαση των αντίστοιχων ορίων με την προϋπόθεση, ότι δε θα δίνεται υπέρβαση του συνολικού αριθμού ωρών ή ημερών από αυτόν που αντιστοιχεί στο σύνολο των υπαλλήλων της αντίστοιχης Διεύθυνσης ή Υπηρεσιακής Μονάδας της επιχείρησης.
Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όπως αναφέρει το νομοσχέδιο που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr , σε κρίσιμες για την κυκλοφορία και την ασφάλεια των μεταφορών ειδικότητες, όπως των σταθμαρχών, των μηχανοδηγών, των τεχνιτών μηχανοστασίων κλπ., όπου η φύση της κυκλωματικής εργασίας σε συνδυασμό με την αποχώρηση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων, καθιστά οριακή τη δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε 24ωρη βάση, χωρίς τη δυνατότητα κατανομής που προαναφέρθηκε.
Από την εφαρμογή του προτεινόμενου άρθρου του νομοσχεδίου δεν προκύπτει οικονομική επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις, καθώς οι αυξήσεις ωρών και ημερών σε ορισμένους εργαζόμενους θα ισοσκελίζονται από ισόποσες μειώσεις σε άλλους εργαζομένους του ίδιου κλάδου, οι οποίοι έχουν αντίστοιχες μισθολογικές απολαβές.