Ειδικότερα, το «καπέλο» στα νησιά προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που έκανε η «Ημερησία του Σαββάτου». Οι υπερβολικά υψηλές τιμές αποδίδονται στον σχεδόν ανύπαρκτο ανταγωνισμό σε αυτές τις περιοχές αλλά και στην άνοδο του ΦΠΑ.
Έτσι, ενώ ο μέσος όρος είναι στο 1,406 ευρώ το λίτρο, εντούτοις σε νησιά και περιοχές με υψηλή τουριστική κίνηση η βενζίνη πωλείται σε αδικαιολόγητα υψηλά επίπεδα.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των Κυκλάδων όπου η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στο 1,655 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 25 λεπτά υψηλότερη από την πανελλαδική.
Η αντίστοιχη διαφορά στα Δωδεκάνησα είναι 15 λεπτά το λίτρο, αφού εκεί η βενζίνη βρίσκεται στο 1,556 ευρώ το λίτρο.
Στα 14,4 λεπτά το λίτρο είναι το «καπέλο» στην τιμή της αμόλυβδης στη Σάμο, όπου εκεί πωλείται προς 1,55 ευρώ το λίτρο. Αλλά και στη Χίο η «ψαλίδα» είναι στα 7,9 λεπτά το λίτρο με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στο 1,485 ευρώ το λίτρο.
Και στο Ιόνιο Πέλαγος, όμως συναντάται μεγάλο άνοιγμα της «ψαλίδας», με την Κεφαλλονιά να αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στην ακρίβεια. Η τιμή είναι στο 1,512 ευρώ και είναι υψηλότερη κατά 10,6 λεπτά από τη μέση πανελλαδική του 1,406 ευρώ το λίτρο.
Στην Κρήτη, και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο, η διαφορά από τη μέση πανελλαδική τιμή ανέρχεται στα 8,6 λεπτά το λίτρο. Όσοι παραθερίζουν στην περιοχή γεμίζουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους με 1,486 ευρώ το λίτρο. Παρόμοια είναι και η εικόνα λίγο πιο δίπλα στο Λασίθι, όπου η αμόλυβδη βενζίνη έχει τιμή 1,484 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι υψηλές τιμές οφείλονται στον περιορισμένο ανταγωνισμό στα νησιά. Ελάχιστες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών για παράδειγμα στις Κυκλάδες είναι τέσσερις μικρός αριθμός πρατηρίων, με αποτέλεσμα οι τιμές να διατηρούνται στα ύψη.