Οι λεωφορειολωρίδες στην Αττική εκτίνονται σε 52,3 χιλιόμετρα και οι παραβάσεις από τους οδηγούς είναι πάρα πολλές σε καθημερινή βάση.
Αν και αρχικά το μέτρο με τις λεωφορειολωρίδες είχε λειτουργήσει στη συνέχεια η μη αστυνόμευση και οι βλάβες στη λειτουργία των καμερών έδωσε πάτημα στους Ελληνες οδηγούν να κυκλοφορούν ανενόχλητοι σε αυτές, όπως ακριβώς κάνουν και με τη ΛΕΑ.
Ο ΟΑΣΑ έχει θέσει στόχο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς προβλήματα ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και γι αυτό προχώρησε σε σύμβαση τον Απρίλιο με εταιρεία για τον έλεγχο και την συντήρηση των συστημάτων καταγραφής παραβάσεων.
Η εταιρεία θα παραδίδει στον ΟΑΣΑ αναλυτική έκθεση με φωτογραφίες της αυτοψίας από κάθε σημείο.
Ενδεικτικό της κατάστασης πάντως είναι για παραβίαση της απαγόρευσης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, το 2016, βεβαιώθηκαν 2.929 παραβάσεις και για παράνομη στάθμευση σ’ αυτές 1.725 παραβάσεις.
Παράλληλα το πρόστιμο για τους παραβάτες ανέρχεται στα 200€, ενώ σε περίπτωση που κάποιος σταθμεύσει σε λεωφορειολωρίδα, του επιβάλλεται πλέον του προστίμου και αφαίρεση πινακίδων καθώς επίσης και απομάκρυνση του οχήματός του με γερανό.