Το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής έχει ζητήσει μέσω της Interpol στοιχεία από τις ολλανδικές αρχές για τα ταξίδια και τις επαφές που είχε ο ελαιοχρωματιστής, ενώ εξετάζεται το κατά πόσο συμπίπτουν χρονικά τα ταξίδια που είχε κάνει ο 49χρονος στο Ρότερνταμ με την κλοπή που είχε γίνει στο μουσείο Kunsthal της πόλης to 2012, στη διάρκεια της οποίας είχαν απομακρυνθεί επτά πίνακες.
Οι ελληνικές αρχές έχουν επικοινωνήσει και με την Interpol καθώς υπήρχαν πληροφορίες για ταξίδια του 49χρονου στο Ντουμπάι ώστε να αναζητήσει υποψήφιους αγοραστές και να κάνει επαφές με διακινητές έργων τέχνης.
Ο 49χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος για το αδίκημα της διακεκριμένης κλοπής μετά την απολογία του, ενώ ο ανακριτής θα ζητήσει και πάλι πραγματογνωμοσύνη των δύο έργων τέχνης που ανακτήθηκαν. Η πιστοποίηση του ύψους της αξίας των έργων θα κρίνει τη μετέπειτα ποινική μεταχείριση του δράστη, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.
Σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, επαγγελματικά ο 49χρονος ασχολείται με οικοδομικές εργασίες ως ελαιοχρωματιστής. Στο προφίλ που είχε αναρτήσει στην πλατφόρμα LinkedIn (το οποίο έχει απενεργοποιηθεί) ο ίδιος εμφανιζόταν να κατέχει άλλα πόστα σε μεγάλες αποθηκευτικές εταιρείες του εξωτερικού.
Παράλληλα, εκτός λειτουργίας έχει τεθεί και ο λογαριασμός του στο Twitter με το ψευδώνυμο «ArtFreak», όπου αναρτούσε συχνά φωτογραφίες από την Ολλανδία και την Αγγλία και εμφανιζόταν ως θαυμαστής του Πικάσο.
Οι αρχές έφτασαν στα ίχνη του τους τελευταίους δύο μήνες κι ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι έρευνές τους είχαν φτάσει μέχρι και τη Σερβία αλλά και την Ελβετία και είχαν επικεντρωθεί σε ιδιοκτήτες γκαλερί και άτομα με παρελθόν στην αρχαιοκαπηλία, χωρίς αποτέλεσμα.
«Βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας, Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή ανέφερα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες, αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενά μου», φέρεται να δήλωσε προανακριτικά ο 49χρονος.
Το χρονικό της «ληστείας του αιώνα»
Τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012, ο δράστης κατάφερε να μπει στο εσωτερικό της Πινακοθήκης από μια ανασφάλιστη μπαλκονόπορτα και αφού παραπλάνησε τον φύλακα (προκαλούσε επί ώρα ψεύτικους συναγερμούς), άρπαξε τους πίνακες και αφού κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο αφαίρεσε τα κάδρα με ένα μαχαίρι.
Σύμφωνα με μια εκδοχή, στην «επιχείρηση» είχε πάρει μέρος και δεύτερο άτομο σε ρόλο τσιλιαδόρου, όμως ο συλληφθείς υποστηρίζει ότι έδρασε μόνος. Η διάρρηξη στέρησε από τη μόνιμη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης σημαντικά εκθέματα, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, τον «Ανεμόμυλο Στάμμερ» του Πιτ Μοντριάν και το σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα με τίτλο «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους», του Ιταλού ζωγράφου Γουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
Ο 49χρονος είχε κατηγορηθεί σε νεαρή ηλικία για κλοπές από καταστήματα, αλλά δεν υπήρχε στο ποινικό παρελθόν του άλλη συναφής υπόθεση με κλοπή έργων τέχνης. Ο συλληφθείς φέρεται να κατέθεσε ότι επί έξι μήνες, σχεδόν σε καθημερινή βάση, παρακολουθούσε το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης αναζητώντας τρωτά σημεία και παρατηρώντας τις συνήθειες των φυλάκων.