«Η Αθήνα τελείωσε. Έχει πλέον κορεστεί. Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, προκαλεί πολύ μεγαλύτερη ζημιά, η κατάσταση δεν διορθώνεται, δηλώνει στο dnews, ο συγκοινωνιολόγος Θάνος Βλαστός, αναφερόμενος στα καθημερινά προβλήματα στον Κηφισό. Ο κ. Βλαστός θεωρεί ότι οι δρόμοι στην Αθήνα έχουν κορεστεί και δεν πρόκειται να δοθεί λύση παρά μόνον με δραστικά μέτρα αποσυμφόρησης.
«Αυτό που κάνουν στο εξωτερικό είναι να φαρδαίνουν τους δρόμους, ή να τους κάνουν διώροφους. Αυτές όμως οι λύσεις επιβαρύνουν την κατάσταση. Κάθε καινούργιο μέτρο οδοποιίας, στην πραγματικότητα προσελκύει και άλλα αυτοκίνητα, αναφέρει και συνεχίζει: Υπάρχει το παράδειγμα της Αττικής οδού και τα πόσα αυτοκίνητα θα μπορούσε να απορροφήσει από την Αθήνα. Και στην πραγματικότητα έγινε το ανάποδο, γιατί οι Αθηναίοι είπαν ότι τώρα μπορώ να πάω στα Μεσόγεια από άλλη οδό και πιο γρήγορα. Και ταλαιπωρούν το οδικό δίκτυο μέχρι να φτάσουν στην Αττική οδό και μετά γκαζώνουν».
Ειδικότερα για τον Κηφισό λέει ότι πρόκειται για μία «τελειωμένη υπόθεση». «Ο Κηφισός τελείωσε, αναφέρει. Είναι το τέλος και ίσως η ευκαιρία για μία καινούργια αρχή. Για λιγότερα αυτοκίνητα. Αυτό γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, που όμως ασκούνται αυστηρές πολιτικές. Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι αδιανόητο για άλλες χώρες στην Ευρώπη. Η δημόσια συγκοινωνία είναι αυτή που χρησιμοποιούν όλοι στο εξωτερικό. Το ποδήλατο, ακόμα και το περπάτημα. Ειδικότερα για τον Κηφισό, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα τα έκτακτα συμβάντα, αλλά εσύ να κάνεις σαν οδηγός αυτό που πρέπει και όχι ότι σου κατέβει στο κεφάλι. Η μοναδική λύση είναι μέτρα δραστικά. Ξεχάστε την Αθήνα, χωρίς δραστικά μέτρα, που δεν έχει πάρει καμία κυβέρνηση».
Από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Στράτος Παπαδημητρίου, θεωρεί ότι πλέον ο Κηφισός έχει κορεστεί και κάποια μέτρα που μπορούν να παρθούν, θα έχουν προσωρινό μόνο αποτέλεσμα.
« Όλοι οι δρόμοι στην Αθήνα έχουν κορεστεί. Δεν μπορούν να απορροφήσουν άλλα αυτοκίνητα. Το κυριότερο πρόβλημα του Κηφισού, είναι ότι δεν έχει ενιαία διατομή. Αλλού είναι 4 λωρίδες, μετά γίνονται 3 και αλλού 2. Και αυτό κάνει τα αυτοκίνητα να ακινητοποιούνται και το πρόβλημα πλέον μεγαλώνει εκθετικά. Η ΛΕΑ επίσης θα πρέπει να χρησιμοποιείται όπως πρέπει, ενώ πρέπει να γίνει και διαχείριση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων», αναφέρει και καταλήγει: «Η διαχείριση έκτακτων συμβάντων, στον Κηφισό, και το πόσο γρήγορα αποκαθίσταται το πρόβλημα, έχει πολύ μεγάλη σημασία. Αν ένα συμβάν διαρκέσει μία ώρα, τότε δεν μπορεί να αποφευχθεί το μεγάλο μποτιλιάρισμα. Όλοι οι δρόμοι της Αθήνας έχουν πλέον κορεστεί, οπότε οποιοδήποτε συμβάν, θα φέρει αναπόφευκτα ένα «κυκλοφοριακό επεισόδιο». Πρέπει να ανοίξει η ευρύτερη κουβέντα για το ζήτημα στην πρωτεύουσα».