Ο «Ψηφιακός Βοηθός» παρουσιάζεται την Τετάρτη στον πρόεδρο της κυβέρνησης ενώ - εκτός σοβαρού απροόπτου - θα ξεκινήσει να λειτουργεί την ερχόμενη Πέμπτη.
Το νέο ψηφιακό εργαλείο για τη Δημόσια Διοίκηση, που έχει ενσωματώσει στοιχεία της Τεχνητής Νοημοσύνης, πρόκειται να δίνει συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα έχοντας ως στόχο «να βοηθήσει τη ζωή των πολιτών».
Περιγράφοντας τη βασική ιδέα του «Ψηφιακού Βοηθού», ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου έχει σημειώσει πως «προσπαθούμε να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έναν πολίτη που ψάχνει κάτι στη Δημόσια Διοίκηση ή στο gov.gr, και είτε δεν μπορεί να το βρει εύκολα είτε δεν μπορεί να το εκφράσει».
Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση πολίτη τρίτης χώρας που βρίσκεται υπό διεθνή προστασία και ζητεί να μάθει εάν δικαιούται βεβαίωση παραμονής.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν ψηφιοποιηθεί πάνω από 1.650 υπηρεσίες ή διαδικασίες του Δημοσίου, ωστόσο το πρόβλημα που παραμένει είναι πως συχνά οι πολίτες δυσκολεύονται να βρουν αυτό που ψάχνουν στο gov.gr επειδή υπάρχει πολλή πληροφορία στην ηλεκτρονική πύλη αλλά και επειδή δεν ξέρουν πού να το ψάξουν.
Στο εξής ο Ψηφιακός Βοηθός θα λειτουργεί ως «παράθυρο» στο οποίο θα γράφουμε αυτό ακριβώς που θέλουμε να κάνουμε ή θα το ζητάμε με φωνητικά μηνύματα.
Για παράδειγμα θα γράφουμε ή θα υπαγορεύουμε φωνητικά «θέλω να μεταβιβάσω ένα ακίνητο», «θέλω να πουλήσω ένα αυτοκίνητο», «θέλω να γράψω το παιδί μου σε παιδικό σταθμό».
Ο Ψηφιακός Βοηθός θα ψάχνει τότε όλες τις διαθέσιμες διαδικασίες και υπηρεσίες του Δημοσίου και θα υποδεικνύει με τον πλέον απλό και κατανοητό τρόπο τον πιο «εύκολο δρόμο» για να φτάσει ο πολίτης στον προορισμό του.