Κυκλοφοριακό κομφούζιο παρατηρείται σε πολλές κεντρικές οδούς της Αττικής, τις ημέρες που υπάρχουν χαμηλές θερμοκρασίες και καιρικά φαινόμενα.
Όπως δηλώνει στο Dnews, o Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης, «τις ημέρες που έχουμε χαμηλές θερμοκρασίες και έχουμε και εκδήλωση καιρικών φαινομένων, ακόμα και ήπιων, όπως ασθενής βροχόπτωση ή χιονόπτωση, αυξάνεται η κίνηση σε όλους τους δρόμους. Τις ημέρες αυτές, οι δικυκλιστές, αναγκάζονται να κυκλοφορήσουν με αυτοκίνητο. Έχει παρατηρηθεί ότι ακόμα και όσοι χρησιμοποιούν τα λεωφορεία για να πάνε στη δουλειά τους, τις ημέρες που έχουμε έστω και λίγη βροχόπτωση, παίρνουν τα αυτοκίνητά τους. Οπότε έχουμε στους δρόμους, πολύ περισσότερα αυτοκίνητα, αυτές τις ημέρες», αναφέρει ο κ. Λογοθέτης.
Ο πρώτος και μεγαλύτερος άξονας που επηρεάζεται, είναι φυσικά ο Κηφισός.
«Ο Κηφισός επηρεάζεται πρώτα από όλες τις άλλες οδούς και μετά η Κηφισίας, η Λεωφόρος Πεντέλης, η Ηρακλείου και φυσικά η Β.Σοφίας και η Β.Κωνσταντίνου. Ενώ το καλοκαίρι, τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι μεγαλύτερα στους νότιους οδικούς άξονες, δηλαδή στις Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης, το χειμώνα αυτό αντιστρέφεται και έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα σε Κηφισό, Κηφισίας, Μεσογείων και Μαραθώνος», επισημαίνει ο κ. Λογοθέτης.
Μιλώντας ειδικότερα για τον «κορεσμό» του Κηφισού, ο κ. Λογοθέτης αναφέρει:
«Ο Κηφισός είναι η κεντρικότερη οδική αρτηρία της χώρας και έχει εδώ και καιρό φτάσει στα όριά της. Χρησιμοποιείται και για τις μεταφορές εντός του νομού, αλλά εξυπηρετεί εθνικές και διεθνείς μεταφορές. Θα φέρει μεγάλη ανακούφιση στην κίνηση, ο αυτοκινητόδρομος της Υλίκης, όταν κατασκευαστεί. Οι οδηγοί των εθνικών και διεθνών μεταφορών, δεν θέλουν να μπουν μέσα στην Αττική. Θέλουν να παρακάμψουν τον Κηφισό. Και στον Πειραιά, που πλέον είναι μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος, δυσκολεύονται να προσεγγίσουν οι οδηγοί. Η Λεωφόρος Αθηνών και η Σχιστού μέχρι τον Ασπρόπυργο, έχουν πολύ μεγάλη και προβληματική κυκλοφορία πλέον», αναφέρει.
Σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη, ο Κηφισός είναι το μεγάλο θέμα, που θα μας απασχολήσει την επόμενη δεκαετία. Πρέπει όμως γενικότερα για το κυκλοφοριακό, πέρα από κάποια έργα να συμμορφωθούν και οι οδηγοί. Πρέπει να υπάρξει:
-Μεγαλύτερη αστυνόμευση στη Λωρίδα Έκτακτης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), αφού οι οδηγοί που μπαινοβγαίνουν στη ΛΕΑ, προκαλούν μεγαλύτερα προβλήματα στην κυκλοφορία.
-Χρήση τεχνικών μέσων, τόσο για τα όρια ταχύτητας, όσο και για τη ΛΕΑ.
-Έλεγχος των οχημάτων, εάν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Αν δηλαδή πληρούν τους όρους οδικής ασφάλειας. Έχουμε πολλά περιστατικά, με οχήματα που ακινητοποιούνται στον Κηφισό, λόγω των τεχνικών προβλημάτων τους, με συνέπεια να προκαλείται «έμφραγμα» στην κυκλοφορία. Πρέπει να ελέγχεται αν έχουν στη συντήρηση που πρέπει. Αυτά τα οχήματα πρέπει να βγουν από την κυκλοφορία.
Εντός του επόμενου πεντάμηνου, πρόκειται να τοποθετηθούν στην Αττική, 300 νέες κάμερες, σε διασταυρώσεις που σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, από τις παραβάσεις κόκκινου σηματοδότη, Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης και λεωφορειόδρομων. Μαζί έρχονται πρόστιμα 700 ευρώ για τους παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη και αφαίρεση της άδειας για δύο μήνες, 200 ευρώ για την παραβίαση της ΛΕΑ και 100 ευρώ για κίνηση σε λεωφορειολωρίδα.
Οι κάμερες, θα ανιχνεύουν την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, ενώ 12 από αυτές, θα επιτηρούν τη ΛΕΑ σε συγκεκριμένες οδούς. Επίσης άλλες 8 κάμερες, θα καταγράφουν την παραβίαση ορίου ταχύτητας, στις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος.