Μιλώντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, ο κ. Χαλκιάς χαρακτήρισε «προδήλως παράνομη» τη μετάταξη του σταθμάρχη, λέγοντας πως «τοποθετήθηκε με ελλιπέστατη εκπαίδευση στον σταθμό της Λάρισας δυο, τρεις ημέρες πριν το δυστύχημα».
«Είναι αδιανόητο να είναι μόνος του σε ένα κεντρικό σταθμό που το βράδυ έχει 13 τρένα». τόνισε, συμπληρώνοντας πως η αίτησή του για μετάταξη θα «έπρεπε να πεταχτεί στα σκουπίδια».
Ο κ. Χαλκιάς που έχει διατελέσει και πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, άφησε αιχμές και για τους χειρισμούς του μηχανοδηγού, αναφέροντας ότι «όταν κατάλαβε πως πήγαινε στην αντίθετη γραμμή έπρεπε αυτομάτως να σταματήσει το τρένο και δεν το έκανε. Και η επικοινωνία που είχε με τον σταθμάρχη δεν ήταν σωστή. Ήταν καφενειακού χαρακτήρα η συνομιλία τους».
«Αν λειτουργούσε το ETCS θα σταματούσαν οι συρμοί»
Παράλληλα ο κ. Χαλκιάς εστίασε και στην έλλειψη αυτοματοποιημένων συστημάτων ασφαλείας κάνοντας λόγο «χάλια του σιδηρόδρομου». Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπήρχε ούτε τηλεδιοίκηση, ούτε σηματοδότηση, αλλά ούτε και τα συστήματα ETCS και GSM-R.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε πάντως πως υπήρχε το σύστημα ETCS θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα. Ένας σταθμάρχης μπορεί να κάνει ένα λάθος στα 100. Δύο σταθμάρχες ένα λάθος στις 10.000. Όμως όταν υπάρχει το ETCS, ότι και να συμβεί, θα σταματήσει του συρμούς. Εκεί αποτρέπεται το δυστύχημα», ανέφερε εμφατικά.