Σε ανοιχτή πληγή δείχνει να εξελίσσεται η απώλεια των μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block52+ της πολεμικής μας αεροπορίας.
Η χθεσινή πτώση στη θαλάσσια περιοχή βορείως της Αλοννήσου αποτελεί την έκτη απώλεια από το 2003, όταν η χώρα αγόρασε 60 F-16 Block52+ από τις Ηνωμένες Πολιτείες- μια αγορά που θεωρήθηκε ότι αναβάθμιζε τα μάλα την πολεμική μας αεροπορία!
Η απώλεια του 10% των F-16 Block52+ μέσα σε 21 χρόνια από την παραλαβή τους, σαφώς δεν είναι ένα ποσοστό που θα πρέπει να θεωρείται αποδεκτό- τουναντίον!
Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί αυτό συμβαίνει!
Αν είναι, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα κατασκευής, οπότε θα πρέπει να ζητηθούν ευθύνες από την κατασκευάστρια εταιρία ή εάν είναι πρόβλημα διαθεσιμότητας των αεροσκαφών για επαρκή εκπαίδευση άξιων πιλότων!
Το γεγονός ότι τα πορίσματα των ερευνών για την απώλεια αεροσκαφών είναι απόρρητα για τους Έλληνες πολίτες αλλά όχι -και σωστά- για την κατασκευάστρια εταιρία, δεν είναι σωστό, καθώς δεν μπορεί υπό την πίεση της κοινής γνώμης να βελτιωθούν οι ελλείψεις που τυχόν αποδεικνύεται ότι μπορεί να υπάρχουν!
Ο νέος υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας είναι βέβαιον ότι έχει να αλλάξει πολλά πράγματα στις Ένοπλες Δυνάμεις...
Πώς σώθηκε ο πιλότος
Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 με τον πιλότο να περισυλλέγεται σώος από ελικόπτερο στις 15:02. Σημειώνεται πως ο πιλότος βρισκόταν για 89 λεπτά στη θάλασσα και πάλευε με τα κύματα καθώς λόγω του δυνατού αέρα ήταν δύσκολο να προσεγγίσει το Super Puma.
Ο χειριστής του κατάφερε να ενεργοποιήσει εγκαίρως το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα, ενώ αμέσως ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του - που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό - ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του F-16.
Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.