Ο 29χρονος παρέμεινε για δυο 24ωρα προληπτικά στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προκειμένου να υποβληθεί σε όλες τις απαραίτητες εξετάσεις. Ο υποσμηναγός συνοδευόμενος από τη σύζυγο και τους γονείς του οι οποίοι βρέθηκαν στο πλευρό του από την πρώτη στιγμή, αποχώρησε το πρωί της Παρασκευής.
Η έρευνα των αρμοδίων κλιμακίων της πολεμικής αεροπορίας θα δώσει απαντήσεις για τα αίτια της πτώσης του f 16.
Το χρονικό της πτώσης
Ήταν 33 λεπτά μετά τη μία το μεσημέρι της Τετάρτης όταν σήμανε συναγερμός στο κέντρο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο πιλότος ενός F16 μπλοκ 52 plus αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος του. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 110 πτέρυγα μάχης στη Λάρισα. Ο πιλότος αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει κοντά στη νησίδα Ψαθούρα των Βορείων Σποράδων. Ευτυχώς ο χειριστής κατάφερε να χρησιμοποιήσει με επιτυχία το σύστημα εγκατάλειψης του αεροσκάφους και να πέσει στη θάλασσα.Αμέσως απογειώθηκε ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης από τη Λήμνο ενώ στην περιοχή έσπευσαν σκάφη του λιμενικού και παραπλέοντα.
Έτσι εκτινάχθηκε ο πιλότος
Σε βίντεο που παρουσίασε ο ΣΚΑΙ φαίνεται πώς γίνεται η εκτίναξη πιλότου από μαχητικό. Όπως φαίνεται στις εικόνες, αρχικά εκτινάζεται το κάθισμα του αεροσκάφους, ενώ στην συνέχεια μηχανισμός απελευθερώνει το αλεξίπτωτο που κρατά τον πιλότο. Αυτοματοποιημένα κόβονται οι ιμάντες και το κάθισμα απομακρύνεται.
Σημειώνεται πως κάτω από τους γλουτούς του πιλότου, υπάρχει το πακέτο των σωστικών όπου υπάρχουν πράγματα που τον κρατούν στη ζωή όταν φτάνει στο νερό. Μεταξύ αυτών βάρκα, σωσίβιο και ένα ολόκληρο κιτ. Την ώρα της εκτόξευσης ο πιλότος είναι αναίσθητος καθώς υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια αντοχής. Όποτε όλα γίνονται μηχανικά και αυτόματα διότι είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι ο ίδιος. Συνήθως πριν φτάσει στο έδαφος επανέρχονται οι αισθήσεις του πιλότου. Ωστόσο, αυτό δεν είναι δεδομένο.
Οι κατασκευαστές , μάλιστα, σχεδιάζουν τα πάντα με δεδομένο πως ο πιλότος δεν ανακτά τις αισθήσεις του ακόμα και όταν φτάσει στο νερό. Τότε μέσω των αισθητήρων που έχει πάνω το σωσίβιο φουσκώνει, ταυτόχρονα φουσκώνει και το βαρκάκι που είναι δεμένο πάνω στο πόδι του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με πληροφορίες ο πιλότος και ο εξοπλισμός του λειτούργησαν άψογα.
{https://www.youtube.com/watch?v=4vw1XRvhiJg}
Τα δύο σενάρια για τη συντριβή
Για τη διερεύνηση των αιτιών της πτώσης έχει ήδη συσταθεί Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα συγκεντρώσει όλο το υλικό από τις κασέτες με τις επικοινωνίες που είχε ο πιλότος, καθώς και τα υπόλοιπα διαθέσιμα δεδομένα, προκειμένου να συντάξει το πόρισμά της. Για την ώρα διακινούνται δύο σενάρια με αντικρουόμενες μάλιστα πληροφορίες:
Το πρώτο σενάριο αναφέρει πως δύο λεπτά πριν ο πιλότος κάνει χρήση του συστήματος εκτίναξης καθίσματος του μαχητικού είχε αναφέρει δια ασυρμάτου την δυσλειτουργία που είχε εντοπίσει στον κινητήρα. Το ραντάρ του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας έλαβε γνώση του συμβάντος κι ο 29χρονος ακολούθησε όλες τις διαδικασίες προκειμένου να να σώσει το μαχητικό, πριν αναγκαστεί τελικά να το εγκαταλείψει.
Το δεύτερο σενάριο κάνει λόγο για ανθρώπινο λάθος: Και αυτό γιατί - όπως υποστηρίζουν πηγές - δεν υπήρξε καμία καταγεγραμμένη προειδοποίηση από τον πιλότο για ένδειξη βλάβης στο αεροσκάφος, ενώ μετά το αεροπορικό ατύχημα δεν ακολούθησε τεχνικός έλεγχος στα F-16 τα οποία συνεχίζουν να πετάνε κανονικά.