Τον Ιανουάριο το WhatsApp εισήγαγε μια πολιτική απορρήτου που της επιτρέπει να κοινοποιεί ορισμένα δεδομένα στο Facebook και σε άλλες εταιρείες του ομίλου.
Η αλλαγή των όρων χρήσης ανέφερε ότι οι χρήστες μπορούν να στέλνουν μηνύματα με επιχειρήσεις και χωρίς να επηρεάζονται οι προσωπικές συνομιλίες.
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τα μέλη της επέκριναν τις αλλαγές και υπέβαλαν καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο ευρωπαϊκό δίκτυο αρχών καταναλωτών, λέγοντας ότι η WhatsApp πιέζει άδικα τους χρήστες να αποδεχθούν τις νέες πολιτικές της.
«Το περιεχόμενο αυτών των ειδοποιήσεων, η φύση τους, ο χρόνος και η επανάληψή τους ασκούν αδικαιολόγητη πίεση στους χρήστες και επηρεάζουν την ελευθερία επιλογής τους.
Οι συγκεκριμένες ειδοποιήσεις παραβιάζουν την οδηγία της ΕΕ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές», ανέφεραν σε κοινή δήλωση.
«Το WhatsApp απέτυχε να εξηγήσει σε απλή και κατανοητή γλώσσα τη φύση των αλλαγών ... Αυτή η ασάφεια ισοδυναμεί με παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας για τους καταναλωτές που υποχρεώνει τις εταιρείες να χρησιμοποιούν σαφείς και διαφανείς όρους συμβολαίου και εμπορικές επικοινωνίες», ανέφεραν.
Τα μέλη του ευρωπαϊκού δικτύου αρχών καταναλωτών κάλεσαν τις αρχές προστασίας δεδομένων της ΕΕ να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δικαιωμάτων των καταναλωτών.