Όπως είπε η Κατερίνα Περιστέρη η ανασκαφική ομάδα έχει φτάσει πλέον στον τρίτο θάλαμο ο οποίος είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από τους δύο πρώτους και εκεί έχει εντοπίσει ένα μικρότερο θύρωμα κάτω και αριστερά. Ακόμη δεν γνωρίζουν αν αυτό οδηγεί σε έναν τέταρτο θάλαμο.
Εξέφρασε μάλιστα την πίκρα της για τις επιθέσεις που δέχεται από συναδέλφους της αλλά υπογράμμισε ότι χαίρεται για το γεγονός ότι την στηρίζει η πλειοψηφία του απλού κόσμου των συναδέλφων της.
Μιλώντας στην εκπομπή ο καθηγητής αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Κύπρου, Θεόδωρος Μαυρογιάννης εκτίμησε ότι στον μεγαλειώδη αυτό τύμβο είναι θαμμένος ο Ηφαιστίωνας, στρατηγός και στενός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο καθηγητής αρχαιολογίας Παναγιώτης Φάκλαρης εκτίμησε πως στον τύμβο αυτό, τον μεγαλύτερο που έχει εντοπιστεί στην Ελλάδα, ενδεχομένως υπάρχει και άλλος μεγαλύτερος τάφος.
Την πεποίθησή του ότι ο τάφος στην Αμφίπολη έχει ως ένοικο τον παιδικό φίλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ηφαιστίωνα, εξέφρασε ο αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Θ. Μαυρογιάννης.
Μιλώντας σε εκπομπή του Mega, ο κ. Μαυρογιάννης επιβεβαίωσε τη χρονολόγηση της κ.Κατερίνας Περιστέρη, ενώ παράλληλα επεσήμανε ότι «οι Καρυάτιδες εκπέμπουν ένα πολιτικό μήνυμα και παραπέμπουν στο αθηναϊκό πολίτευμα, καθώς ο Ηφαιστίων ήταν Αθηναίος».
«Εάν πρέπει να αναρωτηθούμε πού βρέθηκαν οι πόροι για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου μνημείου, τα πρώτα χρήματα έφτασαν στον Αντίπατρο πριν από την έκρηξη του Λαμιακού πολέμου, δηλαδή το φθινόπωρο του 323 π.Χ. Αυτό σημαίνει πολλά για τη χρονολόγηση. Εγώ συμφωνώ απολύτως με τη χρονολόγηση του τάφου στο 325-300 π.Χ.» , σημείωσε ο κ.Μαυρογιάννης.
«Εγώ κατέθεσα την άποψη -δεν μπορώ, βεβαίως, να είμαι κατηγορηματικός, δεν υπάρχει επιγραφή- ότι πρόκειται για τον τάφο-ηρώον του Ηφαιστίωνος, του χιλιάρχου στο στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτός πέθανε το Νοέμβριο του 324 π.Χ. στα Εκβάτανα της Μηδίας (...) Κανένας αρχαίος συγγραφεύς δεν λέει ότι ο τάφος του Ηφαιστίωνος είναι στη Βαβυλώνα», πρόσθεσε.
Οσον αφορά τις Καρυάτιδες, ο καθηγητής τόνισε ότι η ενδυμασία έχει πολιτικό μήνυμα, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά «Είναι ολόκληρη ιστορία "επέστρεψαν επιτέλους οι Αθηναίοι στην Αμφίπολη"». Αναφορικά με τη συσχέτιση του Ηφαιστίωνος με την Αθήνα. ο κ.Μαυρογιάννης παρέπεμψε σε« μελέτη του 1991, η οποία λέει ότι ο πατέρας του Ηφαιστίωνα, Αμύντωρ, ήταν Αθηναίος».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ.Μαυρογιάννης έχει προσεγγίσει τον Ηφαιστίωνα ως «ένοικο» του τύμβου, καθώς τον περασμένο μήνα σε διάλεξή του με θέμα «Ο τύμβος της Αμφιπόλεως: έλεγχος των γεγονότων και των πηγών της περιόδου 324-294 π.Χ.», είχε υποστηρίξει ότι μέσα από την οπτική γωνία της Ιστορίας των Ελληνιστικών Χρόνων, ότι ο Τύμβος Καστά στην Αμφίπολη, είναι μακεδονικός τάφος και οικοδομήθηκε περί το 325 π.Χ. κατά παραγγελία του Αλεξάνδρου για τον Ηφαιστίωνα.
Είχε σημειώσει δε, ότι η διαφορετικότητα ιστορίας και αρχαιολογίας είναι αυτή που καθιστά δύσκολη την απάντηση στα κρίσιμα ερωτήματα που τίθενται για τον Τύμβο.