Η ανακάλυψη αυτή χαρακτηρίζεται μία από τις πιο εντυπωσιακές που έχουν γίνει στην Πομπηία. Η αίθουσα έχει μήκος 15 μέτρα και πλάτος έξι μέτρα και ανακαλύφθηκε σε ιδιωτική κατοικία στη Via di Nola, τη μεγαλύτερη οδό της Πομπηίας.
Σε μία από τις τοιχογραφίες, η Ελένη συναντά τον Πάρη για πρώτη φορά. Στην εικόνα υπάρχει ένας σκύλος, αλλά και μια επιγραφή στα ελληνικά που αναφέρει «Ελένη» και «Αλέξανδρος», το άλλο όνομα του Πάρη.
Άλλη τοιχογραφία δείχνει τον Απόλλωνα να προσπαθεί να γοητεύσει την Κασσάνδρα. Όταν την απέρριψε, την καταράστηκε ώστε κανείς να μην πιστεύει τις προβλέψεις της και κατά συνέπεια δεν μπορούσε να αποτρέψει τα τραγικά γεγονότα που είχε προφητεύσει.
Αυτές οι μυθικές φιγούρες προορίζονταν να διασκεδάζουν τους καλεσμένους και να τους δίνουν θέματα συζήτησης κατά τη διάρκεια των γιορτών, δήλωσε ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας.
Η αίθουσα βρίσκεται δίπλα σε εσωτερική αυλή και σε σκάλα, στην οποία υπάρχει σχέδιο με κάρβουνο, στο οποίο απεικονίζονται δύο μονομάχοι και ένας φαλλός.
«Τα μυθολογικά ζευγάρια έδιναν ιδέες συζήτησης για το παρελθόν και τη ζωή που μόνο φαινομενικά ήταν ρομαντικής φύσης. Στην πραγματικότητα, αναφέρονται στη σχέση του ατόμου με τη μοίρα. Η Κασσάνδρα που μπορεί να προβλέψει το μέλλον αλλά κανένας δεν την πιστεύει, ο Απόλλωνας που συντάσσεται με τους Τρώες εναντίων των Ελλήνων, αλλά επειδή είναι θεός δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη νίκη. Η Ελένη και ο Πάρης που είναι η αιτία του πολέμου ή απλά μια πρόφαση για αυτόν», συμπλήρωσε, σύμφωνα με τον Guardian.
Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται μεταξύ 15 π.Χ. και 40-50 μ.Χ. «Είναι πάντα δύσκολο να κρίνουμε την ποιότητα, βλέπουμε μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, την έκφραση και τις σκιές. Αυτό είναι πολύ εντυπωσιακό, όπως και το θέμα των έργων», επεσήμανε ο Zuchtriegel.
«Η Πομπηία είναι ένα πραγματικό θησαυροφυλάκιο που ποτέ δεν παύει να μας εκπλήσσει και να προκαλεί θαυμασμό καθώς, κάθε φορά που σκάβουμε, βρίσκουμε κάτι όμορφο και σημαντικό», δήλωσε από την πλευρά του ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού, Τζενάρο Σαντζουλιάνο.