Στα παραπάνω ερωτήματα αλλά και με αρκετά διλήμματα έρχονται αντιμέτωποι οι μαθητές καθημερινά και το σύγχρονο Θέατρο καλείται -αν όχι να δώσει τις απαντήσεις, να προβληματίσει τους σύγχρονους νέους (που συνυπάρχουν από... γεννήσεώς τους με τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας) και να συνδιαμορφώσουν την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η διαδικτυακή επικοινωνία.
Το φαινόμενο του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, ευρέως γνωστό με τον όρο cyber-bullying, απασχολεί ολοένα και περισσότερο την ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Παρατηρείται κυρίως σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, οι οποίοι σε πολύ μεγάλο ποσοστό έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Τα περιστατικά παρενόχλησης μεταξύ παιδιών και εφήβων μέσα από την χρήση ηλεκτρονικών μέσων αυξάνουν συνεχώς, παίρνοντας συχνά ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Face_Φό-ΡΑ, το οποίο παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε συμπαραγωγή με το ΝΟΗΣΙΣ για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Με αφορμή μια δραματοποιημένη ιστορία, παρουσιασμένη από ηθοποιούς, ξεκινά μια συζήτηση αλλά και αρκετές δράσεις στις οποίες οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν, αποφασίζοντας για το πώς θα εξελιχθεί η ιστορία ή ακόμη υιοθετώντας τη δική τους στάση απέναντι σε συγκεκριμένα περιστατικά. Στην ουσία καλούνται να διαγνώσουν στην πράξη συμπεριφορές "θύτη", "θύματος" και "παρατηρητή" και να κάνουν διάλογο επαναπροσδιορίζοντας τις δικές τους απόψεις πάνω στο θέμα.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε ήδη, εξελίσσεται καθημερινά στις εγκαταστάσεις του “ΝΟΗΣΙΣ” και θα διαρκέσει ως τις 4 Απριλίου.
Στόχος του προγράμματος δεν είναι μόνο να ενημερώσει αλλά κυρίως να προβληματίσει τους μαθητές και να τους κάνει να σκεφτούν ποια είναι τα στοιχεία που συνιστούν εκφοβισμό στην επαφή μέσω του διαδικτύου, ποιες συμπεριφορές οδηγούν ή διευκολύνουν την εκδήλωσή του και πώς μπορούν να αντιμετωπισθούν. Μεγάλη σημασία δίνεται σε δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν τις διαφορές μεταξύ της "εικονικής" επικοινωνίας και της πραγματικής και να αναζητήσουν τα αίτια αυτής της διαφοροποίησης καθώς και τις εναλλαγές στους ρόλους κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας.
Την επιμέλεια του προγράμματος και της συγγραφής των κειμένων ανέλαβε η θεατρολόγος Αμαλία Κοντογιάννη. Τα κείμενα συνέγραψαν οι: Άγγελος Νεράντζης, Τίμος Παπαδόπουλος, Αλκιβιάδης Σπυρόπουλος και επιστημονικοί συνεργάτες είναι οι: Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, Ψυχολόγος Α.Π.Θ. – Ψυχοδραματίστρια και Βάσω Γραμματικοπούλου, καθηγήτρια παιδαγωγικών σπουδών πανεπιστημίου Goldsmiths.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν (ερμηνεία δραματοποιημένων κειμένων) οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ Κορίνα Βασιλοπούλου, Ηλέκτρα Καρτάνου, Άννα Μαντά, Νίκος Νικολαΐδης, Σταυριάνα Παπαδάκη.
Κάθε παράσταση - διαδράση δέχεται 25 μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά ομάδα. Το εισιτήριο κοστίζει 3€ και η διάρκεια της δράσης είναι 90 λεπτά. Πληροφορίες-κρατήσεις: ΝΟΗΣΙΣ, τηλ. 2310 483000, εσωτ. 2 (Δευτέρα – Παρασκευή, 8.30 – 13.30).