Και αυτό είναι απόλυτα φυσικό καθώς η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα προόδου και ως εκ τούτου όλο και περισσότεροι καταφεύγουν στο διαδίκτυο για τα ψώνια τους, γλιτώνοντας έτσι χρόνο αλλά και χρήματα.
Παρακάτω θα βρείτε ένα χρηστικό οδηγό για αγορές απ’ το διαδίκτυο που θα σας βοηθήσει να μην πέσετε θύματα απροσεξίας ή επιτήδειων.
Από τον Ιούνιο του 2014 η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει νέους κανόνες που διέπουν τις διαδικτυακές συναλλαγές, οι οποίο περιλαμβάνουν:
- Μια περίοδο 14ημερών, κατά την οποία ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να ξανασκεφτεί την αγορά του και αν αλλάξει γνώμη, να επιστρέψει το αγαθό που αγόρασε.
- Ενισχύεται η δυνατότητα του καταναλωτή να ζητήσει επιστροφή χρημάτων.
- Απαγόρευση των πρόσθετων χρεώσεων μέσω πιστωτικής κάρτας.
- Απαγόρευση προεπιλεγμένων αγορών, έτσι ώστε να μην αγοράζουμε πρόσθετα αγαθά χωρίς την θέλησή μας.
Όσον αφορά τους διαδικτυακούς εμπόρους, είναι υποχρεωμένοι να μας παρέχουν ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το παρεχόμενο προϊόν ή την υπηρεσία προτού προβούμε σε αγορά. Επίσης, όλα τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο, ηλεκτρονική επικοινωνία) πρέπει να αναφέρονται καθώς και η τιμή του προϊόντος μαζί με τυχόν πρόσθετα έξοδα που θα χρειαστεί ο καταναλωτής να πληρώσει με την αγορά του.
Χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες
- Όταν κάνουμε αγορές μέσω διαδικτύου πρέπει να είμαστε το ίδιο προσεκτικοί, όπως όταν ψωνίζουμε σε ένα κατάστημα.
- Πρέπει να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας.
- Πριν αποφασίσουμε να κάνουμε μία διαδικτυακή αγορά, θα πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο να διαβάσουμε την πολιτική της εταιρίας για την επιστροφή των προϊόντων και των χρημάτων.
- Πρέπει να συγκρίνετε τις τιμές. Να ελέγξετε τα έξοδα αποστολής και τα μεταφορικά, προτού κάνετε την αγορά σας.
- Εκτυπώστε την απόδειξη αγοράς και κρατήστε όλη την ηλεκτρονική αλληλογραφία που είχατε με το κατάστημα κατά την διάρκεια της παραγγελίας.
- Όταν αγοράζετε ένα προϊόν μέσω διαδικτύου, θα πρέπει να λαμβάνετε mail επιβεβαίωσης της αγοράς.
- Τα πρόσθετα έξοδα για την πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας, επιτρέπονται. Ωστόσο, η χρέωση δεν μπορεί να είναι υψηλότερη, από το κόστος που επιβαρύνεται ο έμπορος για να επεξεργαστεί την πληρωμή. Για οποιαδήποτε, «έξτρα» χρέωση, θα πρέπει να ενημερώνεστε και να συμφωνείτε με αυτή.
Επιστροφή αγαθών εντός 14 ημερών
Έχετε την δυνατότητα να ακυρώσετε την αγορά εντός 14 ημερών απ’ την στιγμή που παραλάβατε το αγαθό. Αν αυτή η περίοδος λήξει σε μη εργάσιμη μέρα, η περίοδος παρατείνεται μέχρι την αμέσως επόμενη εργάσιμη.
Επιστροφή χρημάτων
Η επιστροφή των χρημάτων πρέπει να γίνεται εντός 14 ημερών από τη στιγμή που ακυρώνετε την παραγγελία. Προσοχή, ένας έμπορος μπορεί να αναβάλλει την επιστροφή των χρημάτων σας, εάν δεν έχει παραλάβει είτε τα επιστρεφόμενα εμπορεύματα, είτε την απόδειξη ότι έχουν σταλεί.
Ελαττωματικά προϊόντα
Όσον αφορά τα ελαττωματικά προϊόντα που προέρχονται απ’ την Ε.Ε, έχετε την δυνατότητα να ζητήσετε επιδιόρθωση ή αντικατάσταση εντός δύο ετών. Στην Ελλάδα έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε μείωση της τιμής του αγαθού.