Στο Viber τα στελέχη του είναι περήφανα για την προστασία των δεδομένων -είναι κάτι που λαμβάνουν υπ’ όψη σε κάθε νέα λειτουργία και κάθε επιχειρηματική απόφαση τους.
Η λέξη κλειδί του 2021 ήταν τα δεδομένα. Πόσα ξέρουν για εμάς οι εφαρμογές μηνυμάτων και άλλες εταιρείες τεχνολογίας; Και τι κάνουν με αυτή την πληροφορία;
Ο σκοπός τους θα έπρεπε να είναι να εξισορροπούν τα κέρδη με την σωστή συμπεριφορά, ώστε να δικαιολογείται η συλλογή δεδομένων. Μόνο αυτών που μπορούν να κάνουν το προϊόν τους καλύτερο, ενώ την ίδια ώρα θα σέβονται τις επιλογές των πελατών.
Όσο περισσότεροι χρήστες νοιάζονται για τα προσωπικά τους δεδομένα, τόσο εφαρμογές σαν το Viber, το WhatsApp, το Telegram, το Signal θα συνεχίζουν να συζητάνε μαζί τους τι κάνουν για να τους προστατεύσουν -και τι συλλέγουν και πώς το χρησιμοποιούν.
Πώς μια εφαρμογή όμως μπορεί να βελτιωθεί χωρίς να συλλέγει πληροφορίες; Πώς μπορεί να του δίνει μια αίσθηση ελέγχου, χωρίς να του χαλά την εμπειρία της ευκολίας στη χρήση;
Το 2021 σύμφωνα με τον Lior Hadar, Content Manager της Rakuten Viber, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα σε χιλιάδες χρήστες Viber με σκο΄΄πό την ακόμη περισσότερο βελτίωση την προστασία του απορρήτου. Χιλιάδς χρήστες του viber ρωτήθηκαν αν θα ήθελαν τα μηνύματά τους να εξαφανίζονται -ως προεπιλογή.
«Είδαμε ότι οι περισσότεροι απάντησα ότι δεν θέλουν τίποτε να αποθηκεύεται από το Viber. Την ίδια ώρα όμως, το 81% απάντησε ότι θα ήθελε να μπορεί να βλέπει τα προηγούμενα μηνύματα. Έτσι επιλέξαμε να δώσουμε στους χρήστες μας επιλογή. Ο καθένας μπορεί να μπει στις ρυθμίσεις απορρήτου του και να επιλέγει αν θέλει να αποθηκεύονται τα μηνύματα στα clouds των Google ή Apple -ή καθόλου, αφού το Viber δεν αποθηκεύει τις προσωπικές συνομιλίες.» σχολίασε ο Lior Hadar και συμπλήρωσε «Προσφέρουμε δύο ειδών μυστικές συζητήσεις. Η μία είναι τα αυτοκαταστρεφόμενα μηνύματα. Η άλλη είναι οι κρυφές συνομιλίες στις οποίες κάποιος έχει πρόσβαση μόνο με PIN. Κι αυτά είναι μόνο δύο από τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που διαθέτουμε. Για κάποιες εταιρείες η ασφάλεια είναι ένα θέμα μπερδεμένο που κανείς δεν θέλει να ασχολείται μαζί του. Στο Viber είναι η βασική μας προτεραιότητα.
Ο Chief Information Officer της viber, (δηλαδή ο φρουρός του ιδιωτικού απόρρητου) Amir IshShalom, επιβλέπει την τεχνολογική πλευρά και επιβεβαιώνει ότι συλλέγονται μόνο τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για να βελτιώσει η εταιρεία τις υπηρεσίες της, προστατεύοντας το ιδιωτικό απόρρητο και την ασφάλεια του χρήστη την ίδια στιγμή.
Την ίδια ώρα ο Idit Arad, Γενικός Σύμβουλος του Viber, ηγείται της νομικής ομάδας που διασφαλίζει ότι πάντα θα κινείται βάσει των απαιτήσεων και των κανονισμών σε κάθε μέρος του πλανήτη: «Προσπαθώ να μπω στη θέση των άλλων. Ενδιαφέρομαι για το ιδιωτικό μου απόρρητο και ξέρω ότι ενδιαφέρονται και οι υπόλοιποι χρήστες μας». καταλήγει ο Lior Hadar.