Η κρητική βεντέτα
Τον Απρίλιο του 2022 η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων και η Παγκρήτια Τράπεζα είχαν υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό που καθόριζε τη διαδικασία συγχώνευσής τους. Στο συμφωνητικό αυτό είχε συμπεριληφθεί και συμβατικός όρος βάσει του οποίου θα επιβαλλόταν ποινική ρήτρα 1 εκατ. ευρώ στο μέρος που θα ήταν υπαίτιο για την μη ολοκλήρωση της συγχώνευσης έως την 31η Δεκεμβρίου 2022.
Σήμερα η μία τράπεζα δείχνει την άλλη ως υπαίτια για την μη ολοκλήρωση της συγχώνευσης, αρνούμενη να αναλάβει την υποχρέωση καταβολής της ποινικής ρήτρας. Ενδεικτικά, η Παγκρήτια Τράπεζα υποστηρίζει πως αποφάσισε την παύση των ενεργειών συγχώνευσης με τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, λόγω την άρνηση της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων να έλθει σε συνεννόηση για την εξέλιξη της διαδικασίας συγχώνευσης. Έτσι, υποστηρίζει πως «με βάση τα πραγματικά γεγονότα», δεν φαίνεται να φέρει συμβατικά υπαιτιότητα για την εν λόγω εξέλιξη. Η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων δεν υιοθετεί τη θέση της Παγκρήτιας.
Υποστηρίζει πως δεν τίθεται ζήτημα καθ' οιονδήποτε τρόπο ευθύνης ή υπαιτιότητας της για αυτή την εξέλιξη και πως η συγχώνευση δεν ολοκληρώθηκε για λόγους που αφορούν αποκλειστικά στην Παγκρήτια Τράπεζα. Υπογραμμίζει δε πως αυτό αποδεικνύεται από τις επιστολές που έχει απευθύνει η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων στην Παγκρήτια στις 14 Νοεμβρίου 2022, στις 18 Νοεμβρίου 2022, στις 5 Δεκεμβρίου 2022, στις 12 Δεκεμβρίου 2022, στις 16 Δεκεμβρίου 2022 και στις 26 Ιανουάριου 2023. Δεν ξέρουμε ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο, ωστόσο ελπίζουμε αυτή η κρητική βεντέτα να λήξει σύντομα.
Το πρόστιμο της ΡΑΑΕΥ στον ΑΔΜΗΕ
Προ τριετίας η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) είχε επιβάλει πρόστιμο στον ΑΔΜΗΕ για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση της γραμμής υπερυψηλής τάσης στην Πελοπόννησο, η ολοκλήρωση της οποίας ανεστάλη ύστερα από δικαστική προσφυγή μοναχών της μονής των Αγίων Θεοδώρων Καλαβρύτων για οπτική όχληση από τους πυλώνες. Συγκεκριμένα, με την 345/2021 απόφαση της ΡΑΑΕΥ επιβλήθηκε κύρωση στον ΑΔΜΗΕ με τη μορφή προστίμου ποσού 5 εκατ. ευρώ σχετικώς με το προς ολοκλήρωση έργο της Γραμμής Μεταφοράς (Γ.Μ.) 400 kV ΚΥΤ Πάτρας-ΚΥΤ Μεγαλόπολης.
Ο ΑΔΜΗΕ άσκησε εμπρόθεσμα αίτηση αναθεώρησης ζητώντας είτε την απόσυρση, είτε την αλλαγή της απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε από τον Ρυθμιστή, ο οποίος μάλιστα δημοσίως υποστήριξε πως οι αποφάσεις του «λαμβάνονται κατόπιν ενδελεχούς διερεύνησης και είναι πλήρως τεκμηριωμένες και στέρεα αιτιολογημένες». Ο ΑΔΜΗΕ άσκησε ακολούθως προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Εφετείου. Η απόφαση του δικαστηρίου δεν έχει εκδοθεί, ωστόσο ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί πως θα δικαιωθεί και για αυτό δεν έχει σχηματίσει πρόβλεψη στις χρηματοοικονομικές του καταστάσεις.
Η ειδική διαχείριση της ΕΡΤ
Για δέκα ολόκληρα χρόνια εκκρεμεί η ολοκλήρωση του έργου της ειδικής διαχείρισης του συνόλου των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού της ΕΡΤ Α.Ε. και των θυγατρικών της που μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο, μετά το αποτυχημένο εγχείρημα της ΝΕΡΙΤ επί κυβέρνησης Σαμαρά το 2013. Και από ότι φαίνεται το «σήριαλ» θα συνεχιστεί, καθώς η ειδική διαχειρίστρια ζήτησε και έλαβε από το υπουργείο Οικονομικών την παράταση της διάρκειας της ειδικής διαχείρισης έως το τέλος Απριλίου 2025. Η ειδική διαχειρίστρια που από το 2014 έχει αναλάβει την όλη υπόθεση είναι η δικηγόρος Αφροδίτη Γουγά.
Και δεδομένων των προσόντων και του βιογραφικού της θα ανέμενε κανείς πως θα είχε τρέξει τη διαδικασία πιο γρήγορα. Αλλά η εμπειρία από μόνη της δεν αρκεί πολλές φορές. Φαίνεται πως το «μπάχαλο» που προκάλεσε με την κατάργηση της ΕΡΤ, την ίδρυση της ΝΕΡΙΤ και τους λοιπούς χειρισμούς της η τότε κυβέρνηση Σαμάρα δεν μπορεί να λυθεί, ούτε μετά από δέκα χρόνια.
Costamare και Thenamaris
Όταν συμπράττουν δύο από τις μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες τότε υπάρχει είδηση. Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου που σήμερα διαθέτει ένα στόλο 51 πλοίων και η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου που σήμερα διαθέτει 54 πλοία θα συνεργασθούν ξανά. Όχι στη θάλασσα , αλλά στη στεριά.
Thenamaris και Costamare ανέλαβαν και εφέτος την χορηγία του Posidonia Golf Tournament, το οποίο από το 2012 έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Posidonia. Έτσι, την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 λάτρεις του γκολφ που προέρχονται από όλα τα τμήματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας θα συναντηθούν στο Γκολφ της Γλυφάδας για να συμμετάσχουν στο τουρνουά. Σύμφωνα με τους διοργανωτές οι συμμετέχοντες στο εφετινό Posidonia Golf Tournament θα ξεπεράσουν τους 100. Ένας διαγωνιζόμενος για κάθε ένα από τα πλοία των Costamare και Thenamaris θα λέγαμε σχηματικά…