Ειδικότερα αν και πολύ κουβέντα έχει γίνει για τα αναλογικά τέλη στα Ι.Χ. τίποτα δεν έχει γίνει αυτά τα χρόνια υπο τον «φόβο» της απώλειας εσόδων. Τώρα, με τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών θεσπίζονται αναλογική καταβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων που τίθενται στη διάθεση προσώπων εγκατεστημένων στη χώρα με χρηματοδοτική μίσθωση ή μίσθωση.
Ειδικότερα με την τροπολογία ορίζεται η έννοια των όρων «χρηματοδοτική μίσθωση» και «μίσθωση» ενώ προβλέπεται ότι το τέλος ταξινόμησης για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) και αυτοκίνητα τύπου JEEP των δασμολογικών κλάσεων 87.03 και 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, αντίστοιχα, τα οποία τίθενται στη διάθεση προσώπων εγκατεστημένων στο εσωτερικό της χώρας με χρηματοδοτική μίσθωση ή μίσθωση, επιβάλλεται ανάλογα με το χρονικό διάστημα της χρήσης τους στη χώρα και εξειδικεύεται ο τρόπος υπολογισμού αυτού.
Η είσπραξη της διαφοράς μεταξύ του συνολικού τέλους ταξινόμησης και του μέρους αυτού που καταβάλλεται αναλογικά, αναστέλλεται μέχρι τη λήξη του χρονικού διαστήματος της χρηματοδοτικής μίσθωσης ή μίσθωσης. Σε περίπτωση επαναποστολής των επιβατικών αυτοκινήτων σε άλλο κράτος μέλος ή εξαγωγής τους σε τρίτη χώρα, με τήρηση των προβλεπόμενων διατυπώσεων και διαδικασιών, πριν από τη λήξη του χρονικού διαστήματος της χρηματοδοτικής μίσθωσης ή μίσθωσης, η ως άνω διαφορά διαγράφεται.
Υπόχρεο πρόσωπο, εκτός του ιδιοκτήτη, είναι και ο μισθωτής, ο οποίος κατέχει ή χρησιμοποιεί επιβατικό αυτοκίνητο με χρηματοδοτική μίσθωση ή μίσθωση.
Όταν δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων το χρονικό διάστημα της χρήσης του αυτοκινήτου στη χώρα, ως αντικείμενο χρηματοδοτικής μίσθωσης ή μίσθωσης, το τέλος ταξινόμησης καταβάλλεται ολόκληρο από τον υπόχρεο και το μέρος αυτού που δεν αναλογεί στο χρονικό διάστημα της μίσθωσης και χρήσης στη χώρα, το οποίο υπολογίζεται αναλογικά με βάση τους συντελεστές απομείωσης λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων, επιστρέφεται εντόκως, με βάση το επιτόκιο των εντόκου γραμματίων εκδόσεως Ελληνικού Δημοσίου τρίμηνης διάρκειας.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα έντυπα, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία υπαγωγής ων επιβατικών αυτοκινήτων στις ρυθμίσεις σχετικά με την αναλογική καταβολή ή επιστροφή του τέλους ταξινόμησης, τα απαιτούμενα παράβολα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Για τη μη τήρηση των όρων και το)ν προϋποθέσεων υπαγωγής των κοινοτικών οχημάτων στις ανωτέρω ρυθμίσεις επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται επί του κρατικού προϋπολογισμού απώλεια εσόδων από τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης τον επιβατικών αυτοκινήτων που τίθενται στη διάθεση προσώπων εγκαταστημένων στην Ελλάδα με χρηματοδοτική μίσθωση ή μίσθωση, ανάλογα με το χρονικό διάστημα της χρήσης τους στη χώρα.
Το ύψος της απώλειας αυτής δεν μπορεί να προσδιορισθεί εκ των προτέρων διότι εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός μελλοντικών μισθώσεων, τύπος και φορολογητέα αξία αυτοκινήτων, διάρκεια μισθώσεων κ.λπ.), εκτιμάται ωστόσο ότι, είτε με τη μορφή της αναλογικής καταβολής είτε με τη μορφή της εκ των υστέρων έντοκης επιστροφής του μη αναλογούντος τέλους θα κυμανθεί από 1,5 έως 4,25 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ενδεχόμενη αύξηση εσόδων, σε περίπτωση επιβολής προστίμων για τη μη τήρηση των όρων και των προϋποθέσεων υπαγωγής των κοινοτικών οχημάτων στις ρυθμίσεις για την αναλογική καταβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων που τίθενται στη διάθεση προσώπων εγκαταστημένων στην Ελλάδα με χρηματοδοτική μίσθωση ή μίσθωση.