Απο την κίνηση αυτή η απώλεια υπολογίζεται από 55 έως 170 εκατ. ευρώ ετησίως στον κρατικό «κορβανά». Την παραπάνω εκτίμηση έχει κάνει η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, συνεπικουρούμενη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με αφορμή τη συζήτηση με τους θεσμούς για την αύξηση των έμμεσων φόρων στην κινητή τηλεφωνία, στο πλαίσιο λήψης ισοδύναμων μέτρων.
Παράλληλα μετά από πολυετείς διαπραγματεύσεις, που καθυστερούσαν λόγω της κωλυσιεργίας του Συμβουλίου και του ασφυκτικού λόμπινγκ των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε τελικά στον πολυαναμενόμενο συμβιβασμό για την πλήρη κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής από τον Ιούνιο του 2017.
Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, η Ελλάδα ήταν μεταξύ των χωρών που μπλόκαραν την κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής ενώ σήμερα ήδη και οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προχωρούν σε ονομαζόμενες «προσφορές» ενώ ακολουθούν με αυτό τον τρόπο την κοινοτική οδηγία. Σύμφωνα με την συμφωνία όπως από την 1η Απριλίου ήδη υπάρχει μια μεταβατική περίοδος κατά την οποία για πολλούς ανθρώπους τα τέλη περιαγωγής θα είναι 4 φορές χαμηλότερα από ό, τι είναι σήμερα.
Η κατάργηση του roaming όμως έχει ακόμη μία παράμετρο όπου αυτή είναι η δυνατότητα επιλογής οικονομικότερων πακέτων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας απο παρόχους του εξωτερικού.
Όσο αφορά τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και ειδικότερα την αύξηση των τελών η αγορά της κινητής τηλεφωνίας έχει ενημερώσει την κυβέρνηση για τις απόψεις της, μεταξύ άλλων, με επιστολές προς τον υπουργό Οικονομίας Ευκλείδη Τσακαλώτο για τις επιπτώσεις στην τσέπη των πολιτών αλλά και στο ταμείο του κράτους.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕΚΤ η αύξηση στα τέλη της κινητής:
• Αποτελεί μια επιπλέον μεγάλη επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό των ελληνικών νοικοκυριών για ένα αγαθό πολύτιμο και απαραίτητο όπως η επικοινωνία.Η έμμεση φορολογία των κινητών επικοινωνιών στην Ελλάδα είναι η δεύτερη υψηλότερη στην ΕΕ με συνολικό ύψος φόρου πάνω στον λογαριασμό που κυμαίνεται από 37,8% έως 47,6%. Η δυσανάλογη έμμεση φορολογία στη χώρα μας οφείλεται στο ειδικό τέλος (12%-20%). Περαιτέρω αύξησή του, σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη επιβάρυνση για τον τελικό καταναλωτή.
• Είναι αντιπαραγωγικό μέτρο, καθώς αποτελεί αντικίνητρο στη χρήση. Παρά τις συνεχείς αυξήσεις του ειδικού τέλους, τα αντίστοιχα δημόσια έσοδα μειώνονται τα τελευταία έτη λόγω του περιορισμού της χρήσης.
• Είναι άκρως αντίθετη με τις δράσεις της κυβέρνησης για την επίτευξη των στόχων της Ψηφιακής Ατζέντας 2020 της ΕΕ, καθώς είναι αποδεδειγμένο παγκοσμίως ότι η αύξηση της φορολογίας των κινητών επικοινωνιών εμποδίζει την ψηφιακή ενσωμάτωση και ανάπτυξη.
• Έχει άμεσο αντίκτυπο στις επενδύσεις των παρόχων για την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς της χώρας. Οι επενδύσεις αυτές είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και την ανάπτυξη.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το λιγότερο «επικίνδυνο» είναι να προέλθουν από τη σταθερή τηλεφωνία (συνδυαστικά πακέτα τηλεφωνίας, internet και συνδρομητικής τηλεόρασης).
Οι κινητές επικοινωνίες στην Ελλάδα είναι στη δεύτερη θέση με μεγάλη απόσταση από τις επόμενες χώρες ως προς το ποσοστό έμμεσης φορολογίας το οποίο ανέρχεται από 38% έως 48%, ενώ με εξαίρεση την Ουγγαρία η αντίστοιχη φορολογία στις υπόλοιπες χώρες κυμαίνεται μεταξύ 17% και 25%».
Οπως επίσης επισημαίνεται από την ΕΕΚΤ, η υπερφορολόγηση της κινητής τηλεφωνίας έχει ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να υπολείπεται έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών στη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας, τη χρήση δεδομένων μέσω κινητών επικοινωνιών και την ανάπτυξη των αντίστοιχων υπηρεσιών και εφαρμογών. Δεν είναι τυχαίο ότι Ελλάδα και Ουγγαρία είναι ουραγοί στη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας.