Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στην ενδεχόμενη επέκταση του ευνοϊκού καθεστώτος φορολόγησης το οποίο ίσχυε έως τις 31 Μαρτίου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro5 και Euro 4) όπου και εξέφρασε την αντίθεση του.
Κατά τις πληροφορίες που επικαλέστηκαν μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η κυβέρνηση φέρεται να σχεδιάζει πρωτοβουλίες για παράταση των μειωμένων τελών ταξινόμησης για παλαιότερης τεχνολογίας εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Κατά τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου, τυχόν παράταση των μειωμένων συντελεστών τελών ταξινόμησης για εισαγόμενα μεταχειρισμένα παλαιότερης τεχνολογίας θα επέφερε ετήσια απώλεια εσόδων της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι θα αυξάνονταν οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων, οι οποίες αποδίδουν λιγότερα έσοδα στο δημόσιο, σε σχέση με τις πωλήσεις καινούργιων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης κατήγγειλε μάλιστα μεθόδους παραπλάνησης των καταναλωτών τις οποίες χρησιμοποιούν επιτήδειοι στην αγορά μεταχειρισμένων. Όπως είπε, αγοράζονται αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εταιρείες του εξωτερικού και αφού εκτελωνιστούν στην Ελλάδα, «γυρίζουν» τα κοντέρ.
Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, αγοράζονται αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εταιρείες του εξωτερικού και αφού εκτελωνιστούν στην Ελλάδα, «γυρίζουν» τα κοντέρ.
Κατά τον εκτελωνισμό, με μια βεβαίωση από ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά εμφανίζονται να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα των πραγματικών. Αυτό σημαίνει πως τα τέλη ταξινόμησης πέφτουν όλο και περισσότερο. Στη συνέχεια το επόμενο βήμα είναι το «πείραγμα» του κοντέρ ώστε να «λιγοστέψουν τα χιλιόμετρα», να φαίνεται πιο καινούργιο από ότι είναι το αυτοκίνητο και φυσικά να αυξηθεί η τιμή πώλησης.
Σε μια δημοπρασία μεταχειρισμένων εταιρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, πωλείται ένα αυτοκίνητο του 2012 με 180.000 χιλιόμετρα.
Το αυτοκίνητο αυτό, κατά τον εκτελωνισμό του στην Ελλάδα, με ένα χαρτί ΚΤΕΟ φαίνεται να έχει 300.000 χιλιόμετρα, επομένως δικαιούται μεγαλύτερη μείωση των τελών ταξινόμησης.
Μετά τον εκτελωνισμό, το κοντέρ χιλιομέτρων γυρίζει, στα 80.000 χιλιόμετρα και ο αγοραστής θεωρεί ότι έχει πετύχει μια μεγάλη ευκαιρία έναντι 8.500 ευρώ αντί 10.000 ευρώ που κοστίζει το αντίστοιχο μεταχειρισμένο από την εγχώρια αγορά.