«Μας καταδικάζουν. Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα τιμωρείται», μας επισήμαναν ο υπεύθυνος παραγωγής της Πρότυπης Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης, Άγγελος Κανιατσάκης και ο ιδρυτής της μικροζυθοποιίας «Μακεδονική», Γιάννης Ετόγλου.
Σήμερα στην ελληνική αγορά λειτουργούν περισσότερες από 30 μικροζυθοποιίες και «ενώ στα επόμενα δύο χρόνια αυτές θα ξεπερνούσαν τις 70 σε αριθμό, βάσει των ρυθμών ανάπτυξης του κλάδου, με την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ζήτημα αν θα μείνουν οι 15», επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κανιατσάκης.
«Είναι άξιο απορίας, το γεγονός ότι η μικροζυθοποιία αποτελεί έναν, αν όχι τον μοναδικό, από τους υγιείς εναπομείναντες κλάδους στην Ελλάδα, και αντί να στηριχθεί και να προφυλαχθεί, τον βουλιάζουν», υπογράμμισε ο κ. Κανιατσάκης. Πάντως, όπως ο ίδιος μας επισήμανε, «εμείς δεν προτιθέμεθα να καταθέσουμε τα όπλα. Με δεδομένο δε, ότι είμαστε μια νεοεισερχόμενη μικροζυθοποιία στην ελληνική αγορά, θα προσπαθήσουμε να απορροφήσουμε τα όποια κόστη προκύψουν και δεν θα τα μετακυλίσουμε στους καταναλωτές».
Υπογραμμίζεται ότι η Sknipa Beer της Πρότυπης Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί σε όλη την χώρα το τελευταίο τετράμηνο και, όπως μας αποκάλυψε ο κ. Κανιατσάκης, ήδη βρίσκονται σε συζητήσεις για την εξαγωγή της στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας -εξέλιξη που δεν έχει ευοδωθεί ακόμα, λόγω διαδικαστικών ζητημάτων.
Η Sknipa Beer, που πωλείται από 2,20 ευρώ, έως και 8 ευρώ το μπουκάλι στην ελληνική αγορά, αποτελεί μια μπίρα με υψηλότερο βαθμό αλκοόλ, απαστερίωτη και αφιλτράριστη, ώστε να διατηρεί όλες τις γεύσεις και τα αρώματά της, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά. Φτιαγμένη από εκλεκτές ελληνικές ποικιλίες βύνης και άριστης ποιότητας λυκίσκους, «είναι μια συνταγή που μας ακολουθεί σε όλη την διαδρομή μας ως οικοζυθοποιοί και έχουμε πειραματιστεί αρκετά πάνω της, ώστε να την κάνουμε όπως ακριβώς θέλαμε. Να κάνουμε δηλαδή την μπίρα που θέλουμε να πίνουμε», μας σημείωσε.
Για «στραγγαλισμό του κλάδου εάν τελικά επιβληθεί η αύξηση κατά 93% στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στον ζύθο», μίλησε από την πλευρά του ο κ. Ετόγλου που εντός του επόμενου μήνα θα ρίξει στην ελληνική αγορά την «Johnnie’s Beer» και θα κάνει πρεμιέρα με τρεις συνταγές, που θα διατίθενται σε όλη τη χώρα από 0,90 λεπτά έως και 1,20 ευρώ. «Σκοπός μας είναι να κυκλοφορήσουμε δέκα συνταγές», μας επισήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «ήδη βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο συζητήσεων προκειμένου η μπίρα μας να προσφέρεται σε καταστήματα Ελλήνων στη Γερμανία».
Στο Νομό Δράμας, όπου εδρεύει η μικροζυθοποιία «Μακεδονική», η παραγωγή της οποίας σήμερα να ανέρχεται σε 1 εκατ. φιάλες ετησίως, η αξία της λιανικής πώλησης του ζύθου διαμορφώνεται στα 7 εκατ. ευρώ, «γεγονός που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να λειτουργούν τρεις μικροζυθοποιίες στην περιοχή, με την καθεμία να απασχολεί έως και 12 άτομα», επισήμανε ο κ. Ετόγλου, προσθέτοντας, «με τα όσα σκέφτονται να προωθήσουν όχι μόνο δεν θα δημιουργηθούν νέες μικροζυθοποιίες, αλλά θα κλείσουν και αυτές που υπάρχουν».
Όπως διευκρίνισε, «με την αύξηση του φόρου, θα μειωθεί η κατανάλωση, οπότε μοιραία θα σημειωθεί σημαντική άνοδος στο κόστος παραγωγής μας και έτσι με δεδομένο όλα τα υπόλοιπα βάρη που έχουμε επωμιστεί οι επιχειρηματίες, η επιβίωση θα μοιάζει όνειρο».