Ο τζίρος της μεγαλύτερης κατ’ εξοχήν παραγωγού για τον κλάδο των ξυριστικών (λεπίδες και συσκευές ξυρίσματος) του ομίλου BIC ανήλθε το 2015 στα 208,8 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 25% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2014, που κυμάνθηκε στα 167,1 εκατ. ευρώ.
Τα σχεδόν 42 εκατ. ευρώ που προστέθηκαν στις πωλήσεις της το «δύσκολο» 2015 προήλθαν αποκλειστικά από τον τζίρο των εξαγωγών, οποίος σημείωσε αύξηση κατά 31,3% και από 144,7 εκατ. ευρώ το 2014 εκτινάχθηκε σε 190 εκατ. το 2015.
Μάλιστα, η μεγάλη άνοδος των εξαγωγών, η οποία σύμφωνα με τον Δημήτρη Πισισμίση, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεριδίου της BIC διεθνώς στα ξυριστικά προϊόντα και στην παραγωγή και πώληση καινοτόμων ξυριστικών προϊόντων, κατάφερε να ισοφαρίσει τις «ξυρισμένες» πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, που το 2015 μειώθηκαν κατά 16,1% σε σχέση με το 2014 λόγω του συνεχιζόμενου δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος (από 22,4 εκατ. ευρώ το 2014 έπεσαν στα 18,8 εκατ. ευρώ το 2015).
Θεαματικότερη όμως ήταν η αύξηση των κερδών της εταιρείας, που εξάγει σε σχεδόν 160 χώρες, δηλαδή σχεδόν στα 3/4 του... γνωστού κόσμου.
Το 2015 τα καθαρά κέρδη προ φόρων της BIC ΒΙΟΛΕΞ κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 102,3% στα 48,8 εκατ. ευρώ έναντι 24,1 εκατ. ευρώ του 2014.
Εκτός από τις πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας, που από το 2000 ανήκει πλήρως σε γαλλικά συμφέροντα, το 2015 αυξήθηκε και ο αριθμός των εργαζομένων της. Συγκεκριμένα, το απασχολούμενο προσωπικό της από 1.245 εργαζομένους το 2014 αυξήθηκε σε 1.300 το 2015.
Στα 56 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις το 2016
Η γαλαντομία της εταιρείας επεκτείνεται και στις επενδύσεις. Μόνο τα τελευταία 10 χρόνια έχει προχωρήσει σε επενδύσεις που ξεπερνούν τα 270.000.000 ευρώ, στρατηγική που θα ακολουθήσει και το 2016.
Όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική της έκθεση για εφέτος προβλέπεται να συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα κυρίως σε μηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και σε κτιριακές εγκαταστάσεις το δε ύψος της συνολικής επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει το ποσό των 35 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, οι Δαπάνες Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας για το έτος 2016 προβλέπονται να αυξηθούν σε σχέση με το 2015 και να φθάσουν περίπου στα 21 εκατ. ευρώ.
Τα Ερευνητικά Έργα που θα υποστηριχθούν είναι:
α. Ανάπτυξη Λεπίδας, β. Ανάπτυξη Μηχανών, γ. Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων, δ. Διεργασίες Πλαστικών και Βιομηχανοποίηση.
Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία επένδυσε το έτος 2015 για πάγιο εξοπλισμό 21,4 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούσαν στο μεγαλύτερο μέρος μηχανολογικό εξοπλισμό για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, την παραγωγή νέων προϊόντων, τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής και την απόκτηση νέας τεχνολογίας.
Σε ότι αφορά τη στρατηγική της εταιρείας στο οικονομικά ρευστό περιβάλλον της χώρας μας, επικεντρώνεται στη διατήρηση των χαμηλών λειτουργικών εξόδων, στην εμπορική εκμετάλλευση της ήδη εγκατεστημένης βάσης στη Ελλάδα και τη διατήρηση ή/και αύξηση του ποσοστού κερδοφορίας χωρίς αυξήσεις τιμών των προϊόντων της. Ταυτόχρονα θα συνεχίσει την προσπάθεια της έγκαιρης είσπραξης των οφειλών από τους πελάτες της και της διατήρησης /βελτίωση της θέσης της στην ελληνική και παγκόσμια αγορά.
Από τις λεπίδες ΑΣΤΟΡ στις παγκόσμιες πατέντες…
Όλα ξεκίνησαν το 1952 στο Περιστέρι, στην Αθήνα. Η οικογένεια Πολίτη, σε ένα απλό κτίριο δημιούργησε τη Βιομηχανία Λεπίδων Ξυρίσματος και για συντομία... Βιολέξ.
Εκείνα τα χρόνια οι καταλήξεις σε «-εξ» ήταν συνηθισμένες στην ελληνική παραγωγή. Σήμαιναν μια ματιά προς το εξωτερικό, μια ανάγκη για απόκτηση διεθνούς ταυτότητας, μια αισιοδοξία ότι οι χειρότερες μέρες της Ελλάδας είχαν περάσει ανεπιστρεπτί.
Το πιο γνωστό προϊόν της Βιολέξ ήταν οι διπλές λεπίδες ΑΣΤΟΡ. Το 1974, μετά από 20 χρόνια συστηματικής δουλειάς, σκληρής δουλειάς, με πολύ πάθος, το πρωτοποριακό τμήμα έρευνας-ανάπτυξης της εταιρείας κατάφερε να φτιάξει το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό στον κόσμο.
Όταν έμαθε ο Marcel Bich που ήδη διέπρεπε στα στυλό διαρκείας με μπίλια και στους αναπτήρες ότι μια ελληνική εταιρεία κάνει το ίδιο και με τις αντρικές ξυριστικές μηχανές, ενδιαφέρθηκε αμέσως. Έτσι το 1974 μπήκε με μια γερή επένδυση στην Βιολέξ και η εταιρεία μετονομάστηκε σε Bic-Βιολέξ. Η οικογένεια Πολίτη, ωστόσο, κράτησε την πλειοψηφία των μετοχών.
Το πλαστικό της ξυραφάκι θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα εκείνη τη χρονιά, από την επόμενη στη Γαλλία και στην συνέχεια, με τεράστια επιτυχία, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Gillette, η μεγαλύτερη εταιρεία ξυριστικών στον κόσμο, αναγκάστηκε να προχωρήσει κι εκείνη στην κατασκευή ενός παρόμοιου ξυριστικού, το 1977.
Το 2000, χρονιά κατά την οποία η Bic εξαγόρασε την ελληνική εταιρεία, η τελευταία διέθετε 3 μεγάλα εργοστάσια, ένα στην Αθήνα, ένα στη Γαλλία και ένα στην Αμερική.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει τέσσερις μονάδες παραγωγής στην Άνοιξη Αττικής και προμηθεύει την Ελληνική καταναλωτική αγορά με τις κύριες κατηγορίες εμπορευμάτων του ομίλου της BIC που είναι τα γραφικά, οι αναπτήρες και τα ξυριστικά καθώς επίσης και άλλα εμπορεύματα όπως αφροί ξυρίσματος, καλσόν, κάλτσες κ.α. Παράγει τον κύριο όγκο των ξυριστικών προϊόντων που εμπορεύεται διεθνώς ο Όμιλος BIC ενώ παράλληλα, διεξάγει για αυτόν την Επιστημονική & Τεχνολογική Έρευνα καθώς και τον Σχεδιασμό και Ανάπτυξη των νέων ξυριστικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, το παγκόσμιο τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της BiC έχει ως έδρα την Ελλάδα, έχοντας αναπτύξει δεκάδες πατέντες τα τελευταία χρόνια και έχοντας τροφοδοτήσει την παγκόσμια αγορά με νέα ξυριστικά προϊόντα.