Εκτιμάται επίσης, ότι έως στο τέλος του 2020, η υπερπροσφορά θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3,3 εκατομμυρίων TEU (ισοδύναμη μονάδα 20 ποδών) -που μεταφράζεται περίπου σε 90 έως 150 πλεονάζοντα πλοία τύπου Triple E». Σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης, η προσφορά αναμένεται να ξεπεράσει τη ζήτηση από 8,2% έως 13,8% το 2020. (Η διαφορά ήταν της τάξης του 7% το 2015).
Στην έκθεση αναφέρεται ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, θα πρέπει να προχωρήσουν σε νέες στρατηγικές προκειμένου να επιβιώσουν κάτω από τις συνθήκες χαμηλής ζήτησης.
Ειδικότερα στις ευρω-ασιατικές και ενδο-ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές, υπήρξε μείωση 2,6%, επιβράδυνση στη Κίνα, ενώ η νοτιοανατολική Ασία έδωσε ώθηση με 2,4%.
Αρνητική η εικόνα και στη Λατινική Αμερική, με τη μείωση στο 0,9%, ενώ και η Αφρική δεν απέδωσε τα αναμενόμενα (0,1%).
Ακόμη, η αύξηση 3,5% στο εμπόριο Ασίας - Β. Αμερικής μέσω Ειρηνικού, δεν αντιστάθμισε τις συνολικές απώλειες.
Η επικεφαλής του κλάδου Ναυτιλίας για την BCG, Camille Egloff - Γκίκα σημείωσε ότι πολλές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν «συμπιεσθεί» ανάμεσα στους ηγέτες της αγοράς και τις εταιρίες που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένο είδος εμπορίου, θα πρέπει να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα νέα δεδομένα της αγοράς και να προβούν σε ορισμένες κινήσεις, όπως για παράδειγμα στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, είτε μέσω παγκοσμίων συγχωνεύσεων, είτε μέσω μικρότερης κλίμακας εξαγορών.
«Αυτές οι κινήσεις θα τους βοηθήσουν να μειώσουν τα κόστη τους, δημιουργώντας συνέργειες στην καλύτερη κατανομή του στόλου τους και αφετέρου του δικτύου πρακτόρων τους. Η βελτιστοποίηση των συνεργειών μπορεί να μειώσει το κόστος των συγχωνευμένων εταιρειών από 5% έως 10%» ανέφερε.
Σύμφωνα με τη μελέτη, «η περαιτέρω ενίσχυση των συμμαχιών (για παράδειγμα, κάνοντας συμφωνίες για κοινή σύναψη συμβάσεων και κοινούς κανόνες λειτουργίας), θα μπορούσε να αυξήσει κατά 3% τα κέρδη προ τόκων και φόρων.
Επίσης η αξιολόγηση των ανωτέρω βελτιωτικών κινήσεων θα απαιτήσει εξειδικευμένα μοντέλα συμμαχιών, που θα χαρακτηρίζονται από καλύτερη ενσωμάτωση των λειτουργιών και των περιουσιακών στοιχείων των εταίρων.
Επιπροσθέτως «οφέλη μπορούν να προέλθουν και από συγγενείς αγορές, για παράδειγμα μέσω διάθεσης υπηρεσιών ταχυμεταφοράς εμπορευμάτων στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.
Τέλος οι μεταφορείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακές τεχνολογίες για να βελτιώσουν τις εμπορικές τους πλατφόρμες, να αυξήσουν την αποδοτικότητα των εσωτερικών τους διαδικασιών, να βελτιώσουν τη διαχείριση του στόλου τους και να ενθαρρύνουν με πιο αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους συντελεστές του κλάδου.